Iranian Agriculture News Agency

13 طرح کشاورزی، عمرانی و تولیدی در میاندوآب به بهره‌ برداری رسید

بهره‌ برداری از13 طرح کشاورزی، عمرانی و تولیدی با اعتباری بالغ بر 3۰ میلیارد ریال همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجردر میاندوآب آغاز شد.

13 طرح کشاورزی، عمرانی و تولیدی در میاندوآب به بهره‌ برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در آیین بهره‌برداری از طرح‌های حوزه کشاورزی که با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی برگزار شد، با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح ها برای ۳۳ نفر به طور مستقیم و ۶۱ نفر نیز به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل واحد بسته‌بندی حبوبات، غلات و برنج با ظرفیت ۵۰۰ تن در سال، هفت طرح آبیاری بارانی به مساحت ۱۸ هکتار، پوشش بتنی انهار روستاهای چلیک و نظام‌آباد به طول ۳۰۰ متر و کارخانه تولید روغن خوراکی کلزا است.

علی دیانتی افزود: کارخانه تولید روغن خوراکی کلزا با اعتبار ۲۵۰  میلیارد ریال، اولین کارخانه تولید روغن خوراکی کلزا در آذربایجان‌غربی است که با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ۲۰۰ تُن روغن، قابلیت جذب هشت هزار تن کلزا در سال را دارد.

وی بیان کرد: با آغاز بهره‌ برداری از این واحد تولیدی برای ۲۱ نفر به صورت مستقیم و ۴۲ نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توسعه کشت کلزا در چند سال اخیر نزدیک به 300 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است و بیش از 700 تن محصول تولید شده است که با افتتاح این کارخانه محصول تولیدی زارعین این شهرستان و شهرستانهای اطراف نیز جذب خواهد شد. 

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان میاندوآب در بخش کشاورزی، امیدواریم با همت کشاورزان منطقه و کارشناسان جهاد کشاورزی، در سالهای آتی میزان تولید محصول کلزا به  5 هزار تن افزایش یابد. 

دیانتی در ادامه خواستار مساعدت مسئولین جهت تأمین اعتبار برای توسعه خط تولید کارخانه روغن کشی کلزا شد.

به همین مناسبت کارگاه تولید و بافت گلیم نیز در بخش باروق میاندوآب نیز به طور همزمان افتتاح شد.

بخشدار باروق در آیین افتتاح همزمان این طرح‌ها در کارگاه توانمندی‌های زنان روستایی گفت: کارگاه گلیم‌بافی تحت عنوان طرح یک روستا یک محصول به همت  بانوی کارآفرین اهل روستای گل‌سلیمان‌آباد از توابع این بخش راه اندازی ‌شده‌است.

علی ابراهیم‌نژاد افزود: این بانوی کارآفرین و پرتلاش با راه‌اندازی این کارگاه برای ۶۷ نفر از زنان روستا به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: این طرح با اعطای تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید میاندوآب به مبلغ پنج میلیارد ریال راه‌اندازی شده‌است و برای توسعه آن نیز پنج میلیارد ریال دیگر از سوی این صندوق پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف رفع معضل بیکاری و اشتغالزایی موجب احیاء هنر کم رنگ شده گلیم بافی در روستای گل سلیمان آباد شده و تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی، رشد و شکوفایی و توسعه روستا دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید