Iranian Agriculture News Agency

همزمان با پنجمین روز از دهه فجر؛

مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای در صومعه سرا افتتاح شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا بیش از دو برابر مصرف خود مرغ تولید می کند، از افتتاح یک واحد مرغداری با ظرفیت ۲٠ هزار قطعه در این شهرستان خبر داد.

مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای در صومعه سرا افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، امروز (چهارشنبه،۱۶ بهمن) همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای با حضور استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی و مسئولین استانی در شهرستان صومعه سرا افتتاح شد.

«علی درجانی» در آیین افتتاح این مرغداری با اشاره به اینکه با همت مسئولین، همراهی کشاورزان و تولید کنندگان استان امسال بیش از ۲۹ پروژه عمرانی و تولیدی را در بخش کشاورزی که بسیار اشتغالزا هستند در ایام الله دهه فجر به بهربرداری خواهیم رساند، گفت: اولین پروژه ای که با حضور استاندار افتتاح شد کارخانه خوراک دام در بخش کشاورزی بود و امروز نیز یک واحد مرغداری ۲٠ هزار هکتاری با مشارکت بخش خصوصی با دستان استاندار گیلان افتتاح شد.

درجانی شهرستان صومعه سرا را یکی از شهرستان های دارای ظرفیت و پتانسیل دانست که در بخش کشاورزی و به ویژه صنعت طیور و مرغداری فعال است و ادامه داد: بیش از ۲٠٠ واحد مرغداری از ۸٠٠ مرغداری استان گیلان در شهرستان صومعه سرا وجود دارد که نشان می دهد بخش عظیمی از اقتصاد استان در این مجموعه است.

وی اضافه کرد: شهرستان صومعه سرا بیش از دو برابر مصرف خود مرغ تولید و به اقصی نقاط کشور صادر می کند. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در ادامه به پروژه ارزشمند و زیربنایی «آب بندان ها» در بخش کشاورزی که بعد از دو دهه در استان استارت خورده است اشاره و اظهار کرد: همه تلاش ما این بود که در دهه مبارک فجر به صورت نمادین چند پروژه از آب بندان ها را در همه شهرستان ها افتتاح داشته باشیم که به لطف خدا امروز در کنار افتتاح مرغداری دو پروژه آب بندان را به صورت نمادین در روستاهای شارم و خانی کنار در سطح ۸ هکتار و با سطح آب گیری ۲۵٠هزار متر مکعب به بهربرداری خواهیم رساند. 

وی بیان کرد: در مجموع برای ۱۴۷ هکتار از پروژه آب بندان ها اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان همچنین تصریح کرد: پروژه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری نیز در روستاهای مرکیه و سه سار به مساحت یکصد هکتار با یک میلیارد تومان اعتبار ملی در شهرستان صومعه سرا به بهربرداری می رسانیم که ۱۵۲بهره بردار از مزایای این طرح بهره مند می شوند. 

در جانی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان مقام اول در حوزه صنوبر کاری کشور را دارد اذعان کرد: شهرستان صومعه سرا یکی از ظرفیت های ارزشمند زراعت چوب و صنوبر کاری را داراست که به تنهایی ۱۲ هزار هکتار از صنوبرکاری استان در این شهرستان می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید