Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

محوریت تولید دام و علوفه در کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید کشاورزی ما بر محور تولید دام و علوفه باشد.

محوریت تولید دام و علوفه در کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب صبح امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها توجه به بحث تولید در بخش کشاورزی است، گفت: در حال حاضر کمبودی در بحث تولید محصولات کشاورزی نداریم، افزایش تولید در این بخش از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به بخش کشاورزی به پخش شایعات روی می‌‌آورند تا بازارهای صادراتی را برهم بزنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی در چهارمحال و بختیاری کشاورزی بر محور دامپروری است، توضیح داد: باید کشاورزی ما بر محور تولید دام و علوفه باشد.

غریب با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد اراضی چهارمحال و بختیاری کشاورزی است، تاکید کرد: سرانه تولید برخی از محصولات مانند حبوبات، بادام، عسل، میوه‌های دانه‌دار و هسته‌دار بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اعطای برخی مشوق‌ها برای تسهیل و بهبود تولید در بخش کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: حل اختلافات اراضی کشاورزی در قانون رفع تداخلات، تامین مواداولیه، کاداستر اراضی کشاورزی، حذف استعلامات غیرضروری، تفویض اختیار برای واگذاری اراضی به استان‌ها و شهرستان‌ها، احیای قردادهای باطل‌ شده و .... بخشی از این مشوق‌ها است.

وی اضافه کرد: ۲۴ مورد برای تسریع در صدور مجوزات بخش کشاورزی ابلاغ شده است که مهم‌‌ترین آن حذف استعلام‌های مجدد توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها است، اما برخی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از این موضوع تمکین نمی‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید