Iranian Agriculture News Agency

افتتاح ۶پروژه در حوزه دام ، آب و خاک و تعاون روستایی در خراسان رضوی

۶پروژه در حوزه دام ، آب و خاک و تعاون روستایی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و معاون مدیر کل تعاون روستایی استان همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر افتتاح شد.

افتتاح ۶پروژه در حوزه دام ، آب و خاک و تعاون روستایی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه شورای اداری شهرستان خوشاب با بیان اینکه در سال 57 مجموع تولیدات کشاورزی کشور 25 میلیون تن و سهم خراسان بزرگ از این رقم یک و نیم میلیون تن بود، افزود : امروز تولیدات بخش کشاورزی 125 میلیون تن و تنها در استان خراسان رضوی هشت میلیون تن است .

اورانی با بیان اینکه اولین چیزی که ایران تحریم شد جلوگیری از واردات گندم بود افزود : امروز به برکت 40 سال تلاش نظام جمهوری اسلامی در اقصی نقاط کشور در گندم به خوداتکایی رسیده ایم .

وی ادامه داد : در همین سال جاری بیش از 530 هزار تن گندم از کشاورزان استان خراسان رضوی خریداری شد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان داشت : جزء معدود استان هایی بودیم که نسبت به سال گذشته در خرید گندم حدود 55 درصد رشد داشتیم .

وی با اشاره به رشد تکنولوزی در کشاورزی گفت : هر چقدر تکنولوژی و ماشین آلات را در بخش کشاورزی گسترش دهیم استقبال نسل جدید از کشاورزی بیشتر می شود

اورانی افزود : از سال 93 تا 98 فقط در استان خراسان رضوی 531 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی به کشاورزان داده شده است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به رشد بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان تاکید کرد و گفت : راه توسعه راه وحدت ، همدلی و انجام است .

معاون تعاون روستایی استان خراسان رضوی نیز گفت : وظایف این سازمان در سه بعد حمایتی ، هدایتی و نظارتی است که به عنوان یک بازوی قوی در جهت بهبود رفاه حال کشاورزان در جامعه است .

اعزازی افزود : در خوشاب پنج شرکت تعاونی تولید روستایی ، دو شرکت تعاونی تولید و یک نظام صنفی تحت پوشش شهرستان است و بالغ بر پنج هزار نفر تحت پوشش می باشند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص پروژه های در حال افتتاح گفت: این طرح ها شامل پروژه میدان عرضه دام زنده سبک و سنگین ، طرح سامانه های نوین آبیاری و چند طرح از مجموعه تعاون روستایی می باشد

ابراهیم رودسرابی ادامه داد: سرمایه گذاری انجام شده در طرح های مذکور مبلغ 20 میلیارد و 812 میلیون ریال می باشد که از این مبلغ 4 میلیارد و 345 میلیون ریال آن به صورت بلاعوض به بهره برداران عزیز پرداخت شده است .

وی همچنین اضافه کرد: طی چهار سال گذشته مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به بهره برداران جهت اجرای طرح های آب و خاک اختصاص یافته است و امروز در همین راستا شاهد افتتاح پروژه تجمیع آبیاری کم فشار با سرمایه گذاری ۵ میلیارد و ۱۱۲میلیون ریال خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی همچنین گفت : با توجه به زمینه مناسب توسعه پرورش دام سبک در شهرستان ، در تلاش هستیم تا زنجیره تولید محصولات دامی را در این شهرستان تکمیل کنیم لذا به همین جهت امروز طرح میدان عرضه دام زنده سبک و سنگین با ظرفیت ۳۵۰ رأس دام که دومین میدان عرضه دام در منطقه بعد از سبزوار می باشد با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

ابراهیم رودسرابی اظهار داشت: باتوجه به اینکه شهرستان خوشاب مقام اول استان در تولید هندوانه تخمه آجیلی را داراست ، امروز شاهد بهره برداری از اولین کارگاه آجیل پزی با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان خواهیم بود

وی در پایان اظهار کرد : با بهره برداری از طرح های مذکور زمینه اشتغال مستقیم برای 64 نفر در شهرستان ایجاد خواهد شد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید