Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

نهاده های کشاورزی و کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید تامین است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: ذخایر استراتژیک، نهاده‌های دام و طیور و محصولات اساسی به حدکافی تأمین شده و نگرانی برای شب عید نداریم.

نهاده های کشاورزی و کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید تامین است

به گزارش خبرنگار ایانا، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه نشست روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق بازرگانی سراسر کشور در اصفهان در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، در خصوص واردات کالاهای اساسی اظهار کرد: از نظر واردات، کالاها به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ کالاهای اساسی که با ارز 4200 تومانی وارد می‌شوند مانند برنج و نهاده‌های تولید کشاورزی مثل بذر، کود و آفت کش، مکمل‌ها و داروهای دام و طیور و گروه کالاهایی که دولت در تنظیم قیمت آن دخالت نمی‌کند، مانند گوشت، حبوبات، چای و کره که ارز نیمایی به آن‌ها تخصیص می یابد.

وی در رابطه با تأمین مایحتاج شب عید تصریح کرد: ذخایر استراتژیک، نهاده‌های دام و طیور و محصولات اساسی به حدکافی تأمین شده و نگرانی برای شب عید نداریم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این نکته که کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ باعث زیان به تولیدکنندگان این کالاها شده، اذعان کرد: در زمینه گوشت قرمز و مرغ، قیمت ها نسبت به  سال گذشته کاهش داشته است و ما باید به بازار ورود کنیم تا از تولیدکنندگان مرغ حمایت کنیم.

کشاورز در رابطه با میوه شب عید گفت: سیب و پرتقال توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیش از سال های گذشته تدارک دیده شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید