Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت‌های گلخانه‌‌ای، از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: بهره وری از منابع آب و خاک و توسعه کشت های گلخانه ای از اولویتها و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در استان لرستان است.

توسعه کشت‌های گلخانه‌‌ای، از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، عبدالرضا بازدار در مراسم افتتاحیه  گلخانه هیدروپونیک ٦ هزار مترمربع ویرا گل  شهرستان خرم آباد با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر، ۷۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان در اقصی نقاط استان  به فراخور این ایام افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که در این راستا بهره وری از منابع آب و خاک و توسعه کشت های گلخانه ای اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان است.

وی افزود: خوشبختانه طی سه سال گذشته سطح گلخانه های قابل بهره برداری در استان لرستان از ٧ هکتار به ۶۵ هکتار رسیده است و روند توسعه گلخانه ها همچنان ادامه دارد به طوری که در حال حاضر تعداد ٢٠ هکتار گلخانه در دست احداث داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: همچنین زیرساخت‌های احداث بیش از ۲۵۰ هکتار گلخانه در قالب شهرکهای کشاورزی نیز در دست اقدام می باشد تا به سرمایه گذاران و متقاضیان در قالب واحدها واگذار گردد.

بازدار افزود: از مقدار  ۶۵ هکتار گلخانه استان لرستان که درحال بهره برداری می باشد ۵۲ هکتار به کشت سبزی و صیفی با تولید حدود ۱۱ هزار تن  ٣ هکتار گیاهان دارویی با تولید بیش از ۶۰۰ تن  و حدود ۱۰ هکتار به کشت گلهای شاخه بریده اختصاص یافته که به ازای هر هکتار گلخانه برای بیش از ۸ تا ۱۰ نفر اشتغالزایی می شود.

وی در پایان گفت: جهت احداث گلخانه‌ها تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت از طریق سیستم بانکی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید