Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان شیلات کشور:

دستیابی به توسعه بدون توجه به ظرفیت‌های خاص هر منطقه امکان‌پذیر نیست

رئیس سازمان شیلات کشور با تاکید بر اینکه لرستان باید در مسیر تولید پایدار محصولات کشاورزی مبتنی بر بازاریابی حرکت کند، گفت: آینده خوبی در این حوزه برای لرستان پیش‌بینی می‌شود.

دستیابی به توسعه بدون توجه به ظرفیت‌های خاص هر منطقه امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، نبی‌الله خون‌میرزایی امروز سه شنبه در مراسم افتتاح گلخانه هیدروپونیک ویرا گل شهرستان خرم‌آباد با اشاره به اینکه تنوع فعالیت‌های جهاد کشاورزی به گونه‌ای است که در تمام کشور شاهد افتتاحیه‌ها و برنامه‌های گسترده‌ای هستیم، اظهار کرد: دستیابی به توسعه بدون توجه به ظرفیت‌های خاص هر منطقه امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه مطالعات مبتنی بر آمایش از ضرورت‌های توسعه در هر منطقه است، تصریح کرد: در لرستان ظرفیت‌های متعددی از گذشته شناسایی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و امروز نقش مهمی در تولید کشور ایفا می‌کند.

رئیس سازمان شیلات کشور با تاکید بر اینکه در زمینه زراعت، باغبانی و فعالیت‌های شیلاتی ظرفیت‌های لرستان به خوبی به شکوفایی و تولید رسیده است، افزود: در برخی زمینه‌ها در لرستان ظرفیت‌های فراوانی وجود داشت از جمله اراضی شیبدار، تولید و پرورش در گلخانه‌ها و… که در سال‌های اخیر به همت همکاران ما به منصه ظهور و تولید می‌رسد.

خون میرزایی با اشاره به اینکه لرستان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، ضرورت دارد برای تولید پایدار مبتنی بر یک بازاریابی و استمرار بازار، با توجه به شرایطی که در زمینه صادرات محصولات کشاورزی داریم به پیش برود؛ ادامه داد: تولید پایدار نیازمند تولید در محیط‌های کنترل شده است که ضمن مهار شرایط اقلیمی در جهت تولید، صرفه جویی در آب، کنترل آفات و تولید محصولات سبز با کمترین آلودگی ها… را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: در لرستان بنیان کار اصولی گذاشته شده است و آینده خوبی در حوزه تولیدات کشاورزی برای آن پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید