Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر استان اعلام کرد:

عضویت ۲۲ هزار خانوار در شرکت‌های تعاونی عشایری استان خوزستان

مدیر کل امور عشایرخوزستان ضمن اشاره به ۲۲ هزار خانوار عضو شرکت‌های تعاونی عشایری استان گفت: عمده فعالیت این اداره کل در حوزه‌های عمرانی، زیربنایی، تولید، اشتغال و شبکه‌های تعاونی است.

عضویت ۲۲ هزار خانوار  در شرکت‌های تعاونی عشایری استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، علی رحم کریمی مدیر کل امور عشایر استان در جلسه ای که با حضور رییس امور عشایر ایران و رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد گفت: اداره کل امور عشایر استان دارای ۹ اداره، ۴ دفتر در سطح استان، ۱۱ شرکت تعاونی عشایری و یک اتحادیه استانی است.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار خانوار عضو شرکت‌های تعاونی عشایری استان هستند افزود: عمده فعالیت این اداره کل در حوزه‌های عمرانی، زیربنایی، تولید و اشتغال و شبکه‌های تعاونی می‌باشد.

کریمی ادامه داد: علیرغم اینکه فعالیت اداره کل امور عشایر استان برای ۱۳ شهرستان تعریف شده ما در ۲۰ شهرستان فعالیت می‌کنیم.

مدیر کل امور عشایر استان با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۵ استقرارگاه عشایری در استان وجود دارد اظهار داشت: تا کنون توسط این اداره کل در سطح استان  ۳ هزارکیلومتر مرمت راه‌ها و راهسازی صورت گرفته است که بر اساس اعتبارات مصوب این میزان هر ساله افزایش پیدا می‌کند.

وی بخش دیگری از فعالیت امور عشایر را آبرسانی ثابت و سیار به عشایر برشمرد و اضافه کرد: استان خوزستان یک استان قشلاقی است که در فصل قشلاق ۷ استان دیگر وارد آن می‌شوند.

کریمی از وجود ۱۸۰ جایگاه نفت سفید و کپسول در سطح استان خبر داد و اذعان داشت: امسال نیز علیرغم مشکلات ثبت سامانه تا کنون ۳ و نیم میلیون لیتر نفت سفید بین عشایر استان توزیع شده است.

وی در پایان  به جذب ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل بند ب ماده ۵۲ جهت امور عشایر استان اشاره کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید