Iranian Agriculture News Agency

پدافند غیرعامل از زیرساخت های موثر توسعه پایدار بخش کشاورزی است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: کم کردن راندمان تولید وضربه زدن به بخش تولید وتوزیع کالاهای کشاورزی از اهداف امروز دشمن است.

پدافند غیرعامل از زیرساخت های موثر توسعه پایدار بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  منوچهر رحمانی در جلسه کمیته پدافند غیرعامل که با محوریت پیشگیری، کاهش آسیب و تهدیدات لازم در راستای حفاظت از زیرساختها و تجهیزات و نیز پیشگیری از شیوع بیماریهای دام و طیور در محل اتاق جلسه مدیریت شهرستان مرند برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: بخش کشاورزی وظیفه اصلی امنیت غذایی مردم را چه در تولید و چه در سلامت غذایی برعهده دارد، لذا به لحاظ آسیب پذیری این بخش همواره با تهدیدات همراه بوده است.

وی تصریح کرد: در کنار تهدیدات موجود در دل طبیعت در محیط تولید و شرایط آبی و خاکی و اقلیمی حاکم بر فضای تولیدات کشاورزی، هم اکنون مهمترین عامل تهدید در بخش کشاورزی وجود دشمنان با تفکرات جنگ نرم است که همواره سعی و تلاش بی وقفه در به مخاطره انداختن امنیت غذایی را دارند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند با اشاره به سیاستهای کلی نظام پدافند غیرعامل ابلاغ از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: به پدافندغیرعامل به عنوان مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران می شود، تاکید شده است.

 رحمانی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی از حساسیت ویژه ای در کشور برخوردار است، اظهار نمود: کم کردن راندمان تولید و ضربه زدن به بخش تولید و توزیع کالاهای کشاورزی از اهداف امروز دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: بحث آموزش و آگاهی بخشی به مردم بعنوان عامل اصلی در جلوگیری از خطرات احتمالی مورد توجه جدید قرار گرفته و دستگاهها و اعضاء کارگروه نسبت به برگزاری کلاسهای آموزشی اقدام نمایند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند افزود:  پدافند غیرعامل بخش کشاورزی یکی از زیرساخت های مهم و موثر توسعه پایدار بخش کشاورزی است.  

                                                                     

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید