Iranian Agriculture News Agency

همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر

برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و توانمندی های زنان روستایی در شهرستان ارومیه

همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر، جشنواره غذاهای سنتی و توانمندی های زنان روستایی با حضور مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری و رییس کارگروه روستایی وعشایری ستاد دهه فجر استان در روستای اوزرلو شهرستان ارومیه برگزار شد .

برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و توانمندی های زنان روستایی در شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی ، حجت الاسلام و المسلمین میرزایی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان در این آیین اظهار کرد: باید هر ساله دستاوردهای نظام مقدس اسلامی را به اطلاع عموم مردم برسانیم تا آگاهی مردم در این زمینه افزایش یابد.چهل و یک سالگی انقلاب و دهه فجر فرصتی برای یاد آوری بخشی از خدمات انقلاب در حوزه محرومیت زدایی و توسعه روستایی است.

رییس کارگروه روستایی وعشایری ستاد دهه فجر استان به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت : انتخاب فرد اصلح مسأله کلیدی است که نقش مستقیمی در سرنوشت مردم ایفا می کند و وظیفه همگانی شرکت با شکوه در انتخابات است.

میرزایی افزود: زنان روستایی به عنوان پر تلاش ترین قشر جامعه انسانی نقش اساسی در تامین رفاه، امنیت غذایی و توسعه اقتصادی جامعه دارند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جشنواره با اشاره به اقدامات ترویجی انجام گرفته در جهت توانمندسازی زنان روستایی اظهار کرد: سه هزار و350 زن روستایی عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی استان بوده و مشغول فعالیت اقتصادی هستند.

بیتا احمدیان افزود: 145صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سطح 9 شهرستان استان با هدف استمرار و پایداری فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی اعم از دامپروری و صنایع تبدیلی و غذایی فعالیت می‌کنند.

احمدیان با تاکید بر لزوم تولید محصولات گواهی شده و استاندارد با هدف ارتقای سلامت مردم خاطر نشان کرد: در راستای اجرای این پروژه که به طور پایلوت از سال زراعی 97 ویژه زنان روستایی استان آغاز گردیده، اخذ اولین استاندارد تشویقی استان و اولین استاندارد IRAN GAP ویژه زنان روستایی برای محصول سیب، گواهی استاندارد تشویقی برای محصول انگور و ثبت برند برای هر 2 محصول در سال 97 و همچنین 4 گواهی استاندارد تشویقی برای محصولات سیب، انگور و گوجه فرنگی در سال 98 از مهمترین دستاوردهای ترویج در بخش زنان روستایی استان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه نیز در این مراسم در خصوص ترویج استفاده از روشهای نوین آبیاری در جهت مصرف بهینه آب و افزایش بازدهی محصولات کشاورزی و استفاده از یافته های تحقیقاتی در مزارع و باغات و همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر از قبیل زعفران در روستاها تاکید کرد.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان جشنواره با اهدای هدایایی تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید