Iranian Agriculture News Agency

همزمان بادهه فجر؛

5 طرح تعاون روستایی در آذربایجان غربی افتتاح می شود

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی از افتتاح 5 طرح تعاون روستایی در دهه مبارک فجربا صرف اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال در شهرستان های ارومیه، سردشت، چالدران و میاندوآب خبر داد.

 5 طرح تعاون روستایی در آذربایجان غربی افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، شهریار حیدری در مراسم جشن انقلاب در جمع کارکنان سازمان تعاون روستایی استان، ضمن گرامیداشت سالگرد چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد : با افتتاح این طرحها برای 19 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود که این طرح ها شامل مرکز معاینه فنی خودرو، اقامتگاه بوم گردی، رستوران سنتی و مرکز جمع آوری شیراست .

وی در خصوص خدمت رسانی به مردم، به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در استان اشاره کرد و افزود:  با هدف حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی اجرای این طرح در روستاهای استان آغاز شده که شبکه تعاون روستایی استان ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار را در این زمینه جذب کرده است.

حیدری بیان کرد: ۷ طرح افتتاح شده امسال از محل اعتبارات طرح اشتغال روستایی است که ۴ طرح در هفته دولت افتتاح و ۳ طرح نیز در دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

مدیر تعاون روستایی استان خاطر نشان کرد: ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبارات جذب شده طرح اشتغال پایدار روستایی برای واردات ۵۵۷ راس گاو دو منظوره نژاد سمینتال از کشور اتریش هزینه شده که در شرایط سخت تحریم اقتصادی ایران، حرکت بزرگی بوده است.

حیدری همچنان اظهار کرد: هدف از واردات این نژاد پر بازده، اصلاح نژاد گاوهای بومی و در نهایت افزایش بهره وری در تولید گوشت و شیر در استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید