Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

برداشت پنبه از مزارع قیروکارزین آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه خودکفایی در محصول پنبه از جمله سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: برداشت پنبه از سطح 40 هکتار از مزارع قیروکارزین آغاز شده است.

 برداشت پنبه از مزارع قیروکارزین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: عملیات برداشت پنبه به صورت دستی از اوایل بهمن ماه شروع شده است که پیش بینی می شود بیش از 120 تن پنبه وش از این مزارع حاصل و تحویل مراکز خرید شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و لزوم تغییر الگوی کشت به سمت کاشت گیاهان کم آب بر، زراعت پنبه از برنامه ‌های قابل توسعه در مزارع شهرستان قیروکارزین  است.

به گفته همتی، کاشت پنبه به دلیل اشتغالزایی مناسب و همچنین تامین خوراک صنایع  نساجی از ارزش و اهمیت بالایی در بین محصولات زراعی برخور دار است و با توجه به نیاز آبی کم و به دلیل مقاومت قابل توجه این محصول در مقابل آفات و امراض  بسیار مورد توجه است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ابراز کرد: امیدواریم با اقدامات ترویجی و برگزاری کار گاه های آموزشی در سنوات آتی شاهد افزایش سطح زیر کاشت محصولات زراعی کم آب بر صنعتی مانند کلزا و پنبه باشیم.

در قیروکارزین بیش از 40 محصول زراعی در سطح قریب به 16 هزار هکتار کاشته می شود.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید