Iranian Agriculture News Agency

منصوری مطرح کرد:

ضرورت تسهیل گری و کاهش فرآیند صدور مجوزها

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: با توجه به تفاهم نامه مشترک این شرکت با سازمان نظام مهندسی کشاورزی، مجوزها در کمترین زمان ممکن و حداکثر ظرف سه روز صادر شود.

ضرورت تسهیل گری و کاهش فرآیند صدور مجوزها

به گزارش ایانا، علی اشرف منصوری در نشست مشترک مدیران ستادی و استانی سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و شرکت شهرک های کشاورزی، اظهار کرد: تسهیل گری و کاهش فرآیند صدور مجوزها و همچنین نظارت مستمر و فنی بر ساخت واحدهای تولیدی و ارائه آموزش تخصصی به سرمایه گذاران ضروری است.

وی، توجه به کاهش هزینه های تولید و اطلاع رسانی گسترده و فراگیر برای جذب سرمایه گذار را از اولویت های این شرکت عنوان کرد و افزود: یکی از عوامل مؤثر در ایجاد ارزش افزوده و کاهش هزینه ها توجه ویژه به افزایش بهره وری در شهرک های کشاورزی است.

منصوری با توجه به تفاهم نامه مشترک شرکت شهرک های کشاورزی با سازمان نظام مهندسی کشاورزی، صدور مجوزها در کمترین زمان ممکن و حداکثر ظرف سه روز را خواستار شد.

در این نشست، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نیز گفت: نظام مند کردن، دانش گستری، افزایش نفوذ دانش در تولید، تکنولوژی محور کردن، افزایش جذب سرمایه های مردمی و توسعه بهره وری از اهداف اصلی سازمان است.

شاهرخ رمضان نژاد اضافه کرد: نظام مهندسی به عنوان یک سازمان مردمی و دانشی، خود را نسبت به کشاورزی، کشاورزان متخصصین کشاورزی وظیفه مند می داند.

وی، عدم حضور سرمایه های مردمی و کند بودن جریان دانش در عرصه تولید دو مشکل اساسی بخش کشاورزی برشمرد و افزود: آسان سازی سرمایه گذاری، مردمی کردن، افزایش بهره وری، اجرای قراردادهای سهم بری دانش از تولید و عمومیت بخشی کاربرد دانش و فناوری از راهکارهای اساسی مواجهه با چالش ها است.

رمضان نژاد خاطرنشان کرد: شهرک های کشاورزی می تواند به عنوان پیشران رونق تولید بستر افزایش بهره وری و توسعه کشاورزی را فراهم کند.

وی افزود: می توان در  قالب شهرک ها، موانع توسعه کسب و کارهای روستایی و فعالیت های جدید و نوپا را برطرف کرد.

رمضان نژاد گفت: با پیشنهاد و پیگیری سازمان نظام مهندسی کشاورزی بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر انحصار در تهیه طرح های توجیهی توسط هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ابطال شد.

وی یادآور شد: بانک مرکزی بر اساس این بخشنامه مدیران عامل کلیه بانک های دولتی و خصوصی را موظف کرده بود در بررسی طرح های توجیهی و نظارت بر طرح ها صرفا از شرکت های عضو کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی استفاده شود.

رمضان نژاد خاطرنشان کرد: با ابطال این بخشنامه، انحصار ایجاد شده رفع و طرح های توجیهی تهیه شده توسط اعضای سازمان در اعطای تسهیلات بانکی ملاک عمل است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید