Iranian Agriculture News Agency

حسن نژاد خبر داد:

پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال غرامت به صنعت طیور کشور

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی از پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال غرامت به صنعت طیور کشور در سال جاری خبر داد.

پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال غرامت به صنعت طیور کشور

به گزارش خبرنگار ایانا محمدابراهیم حسن نژاد قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی، صبح امروز در هفتمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور،  در هتل المپیک تهران گفت: علاوه بر اینکه همه‌ی حلقه‌های پرورش اعم از مرغ اجداد، مرغ مادر و مرغ لاین از حیث کمی مناسب است اما باید برای حفاظت از آن‌ها نیز سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در دو سال گذشته، مدیریت و لایه‌بندی ریسک سبب شد تا تعرفه‌های بیمه افزایش پیدا کند، افزود: البته بیمه کشاورزی همکاری نزدیکی با تشکل‌های تولیدی طیور در کشور داشته است.

حسن‌نژاد با تأکید بر نقش بیمه در جبران خسارت صنعت طیور در کشور گفت: ماهانه به‌طور متوسط، تعداد ۹۰ میلیون قطعه و در سال بیش از یک میلیارد قطعه جمعیت طیور کشور از یک‌روزگی تا پایان دوره تولید زیرپوشش حمایتی بیمه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 70 بیمه طیور در کشور آغاز و در چند استان اجرا شد، تصریح کرد: در سال جاری، بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال غرامت به صنعت طیور کشور پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه آنفولانزا  فوق حاد پرندگان در سال 79 و بیمه نبودن واحدهای مرغداری سبب شد تا این تولیدکنندگان نتوانند مجدداً به چرخه تولید بازگردند، ادامه داد: بیمه کشاورزی در این صنعت بسیار مؤثر است و می‌تواند کمک‌رسان تولیدکنندگان باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید