Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۶۰ درصد از محصولات کشاورزی استان تهران فرآوری می‌شود

رییس جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر اینکه خام فروشی بزرگترین آسیب بخش تولید است، گفت : از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید محصولات کشاورزی استان تهران ۶۱ درصد آن فرآوری شده و سپس به فروش می رسند.

بیش از ۶۰ درصد از محصولات کشاورزی استان تهران فرآوری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، ذوالفقاری در آئین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان تهران که در جهاد کشاورزی ری و با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران برگزار شد اظهار داشت: کشاورزان استان تهران با تمام امکاناتی که در اختیار دارند با همه توان در حال تلاش هستند و برای ما افتخار است که در این حیطه به خدمتگزاری مشغول هستیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه به نسبت اراضی کل کشور ما در استان تهران اراضی کوچکی داریم و مجموعاً ۲ درصد اراضی کشور به این استان تعلق دارد گفت: اما خرسندیم که اعلام کنیم ۶ درصد تولید محصولات کشاورزی کشور به استان تهران متعلق است.

وی با اشاره به رکوردهای محصولات کشاورزی استان تهران افزود: ۵ برابر میانگین کشوری اراضی بهره وری داریم و افتخار دیگر ما وجود ۹ نفر از ۱۵۰ نفر برگزیده ملی از منتخبین استان تهران بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به بهره وری و جلوگیری از خام فروشی در استان تهران بیان داشت: در سطح کشور در حیطه منابع معدنی نیز خام فروشی داریم و خام فروشی بزرگترین خیانت است که ما در حق خودمان می‌کنیم و در این راستا استان تهران از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فرآوری می‌کنیم و بعد به فروش می‌رسانیم.

وی در ادامه به حمایت ویژه فرمانداران از بخش کشاورزی اشاره کرد و عنوان داشت: بخش کشاورزی در استان تهران مورد توجه و حمایت بوده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان تهران توان سرمایه گذاری بیشتری را داریم گفت: سال گذشته حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بوده و می‌خواهیم راحت تر به منابع بانکی دسترسی داشته باشیم.

وی در خصوص زمین‌های کشاورزی افزود: جلوگیری از تغییر کاربری استان تهران از اهمیت زیادی برخوردار است و ما تاکنون اراضی بسیار مرغوبی را برای کشاورزی از دست داده‌ایم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید