Iranian Agriculture News Agency

برندسازی محصولات کشاورزی در استان تهران/ خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک

استاندار تهران با اشاره به اینکه در سند توسعه و آمایش استان و شهرستان‌ها مزیت‌های نسبی کشاورزی شناسایی شده‌اند گفت: محصولات کشاورزی استان تهران برندسازی شده است.

برندسازی محصولات کشاورزی در استان تهران/ خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان تهران که در جهاد کشاورزی ری برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح استان تهران اظهار داشت: در استان تهران و در ایام مبارک دهه فجر ۹۰۹ پروژه در استان تهران با اعتباری بالغ با ۴,۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی حدود ۱۱۷۰۷ نفر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر یک واحد سردخانه صنعتی در زمینی به مساحت ۱۰۲۰۰ مترمربع و ظرفیت تولید ۴۵۰۰ تن با سرمایه گذاری ۶ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی و دولت در روستای قمصر شهرستان ری به بهره برداری رسید.

استاندار تهران ظرفیت سردخانه‌ها در استان تهران را از ۲۶۰ هزار تن در سال ۹۶ به ۴۹۵ هزار تن در حاضر عنوان کرد و افزود: این میزان از پیشرفت نشان از هدف‌گذاری و راهبرد مفید در خودکفایی و خوداتکایی داشته که در حمایت از کشاورزان و باغداران نقش مؤثری را ایفا می‌کند و ۶۰۰ هزار تن ظرفیت سردخانه نیز با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در استان تهران در حال انجام است.

محسنی بندپی ادامه داد: تغییرات اقلیمی و جوی در دهه‌های اخیر، پدیده خشکسالی در بسیاری از مناطق جهان و ایران ایجاد کرده و معضلاتی را در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی به وجود آورده است که این مسئله لزوم استفاده بهینه از منابع آب را برای مسئولان و مردم مطرح ضروری می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش برجسته ای در توسعه کشور دارد و این بخش شامل حوزه وسیعی از فعالیت‌ها است گفت: اگر بخش کشاورزی را تقویت کنیم می‌توانیم شاهد رشد اشتغال پایدار در کشور باشیم.

استاندار تهران افزود: در سند توسعه و آمایش استان و شهرستان‌ها مزیت‌های نسبی کشاورزی در استان تهران شناسایی شد و محصولات کشاورزی هر شهرستان برندسازی می‌شوند.

وی با اشاره به فرونشست زمین در برخی از نقاط جنوب تهران افزود: شاهد فرونشست در اراضی جنوب و جنوب شرق استان هستیم و باید کشت گلخانه‌ای را تقویت کنیم و راه اندازی تصفیه خانه‌های آب‌های نامتعارف را در دستور کار داریم تا مزارع کشاورزی با آب بهداشتی آبیاری شوند.

محسنی بندپی عنوان داشت؛: واقعیت این است که روستاها را به عنوان کانون‌های تولیدات کشاورزی فراموش کردیم و نتوانستیم از ظرفیت این بخش بهره بگیریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید