Iranian Agriculture News Agency

با حضور سرپرست سازمان جنگل‌ها؛

67 طرح آبخیزداری استان کرمان به بهره‌برداری رسید

در حوزه آبخیز پلنگی سفلی شهرستان سیرجان4 عدد بندسنگ ملاتی و 63 بند خشکه چین با حضور شهبازی سرپرست سازمان جنگلها و مراتع آبخیزداری کشور ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیر کل منابع طبیعی و مسئولین محلی به بهره برداری رسید.

 67 طرح آبخیزداری استان کرمان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، با انجام این عملیات آبخیزداری 25 درصد از حوزه آبخیز  شامل 2045 هکتار تحت پوشش قرارمی گیرد.

با عملیات آبخیزداری انجام شده 780 هزار متر مکعب روان آب، مدیریت و فرسایش 14000 تن منطقه تحت کنترل قرار می‌گیرد و قریب به 390 هزار متر مکعب آب وارد سفره های زیر زمینی می شود .

شهبازی در مراسم افتتاح این طرحها گفت: یکی از وظایف اصلی وزارت جهاد کشاورزی مدیریت منابع طبیعی است که 85درصد از وسعت کشور را شامل می شود .

وی گفت: از صندوق ملی در جایی هزینه شود که کاری ماندگار برای نسل‌های آینده باشد برای همین 150 میلیون یورو به بحثهای آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص پیدا کرده و در 1033 حوزه آبخیز و 10 هزار نقطه کاری در کشور این پروژه ها انجام می شود.

وی افزود: 100 میلیون یورو نیز جهت کنترل ریز گردها اختصاص داده شده که 200 میلیارد تومان برای شمال استان کرمان اختصاص داده شده است.

وی افزود: تا پایان سال جاری 499 پروژه در بحثهای مختلف منابع طبیعی با هزینه کرد 522 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید