Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

منطقه قزوین الگویی برای کشاورزی کشور است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که به منظور افتتاح ۹۸ طرح کشاورزی به قزوین سفر کرده است، گفت: منطقه قزوین مدل خاص، پیشرفته و الگویی برای کشاورزی کشور است.

منطقه قزوین الگویی برای کشاورزی کشور است

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس کشاورز خاطرنشان کرد: سالانه ۱۲۸ میلیون تن کالای کشاورزی در کشور تولید می‌شود که ۴ میلیون تن آن متعلق به استان قزوین است.

وی افزود: علی رغم فشار‌های اقتصادی که روز به روز نیز متفاوت‌تر می‌شوند، به لطف خدا وضعیت کشاورزی در کشور خوب است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: قیمت برخی از کالا‌های کشاورزی از سال ٩٧ هم پائین‌تر است و این امر نشان دهنده تلاش مضاعف جهادگران بخش کشاورزی است و دولت هم از فعالان این بخش، به خوبی حمایت می‌کند.

کشاورز تصریح کرد: نسبت به انتظارات مان در بخش کشاورزی فاصله داریم، اما توفیقات کسب شده در بخش کشاورزی استان قزوین، شایسته قدردانی است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از مسئولان استان خواست از فرصت توجه مجلس به بخش کشاورزی استفاده کنند.

افتتاح ۹۸ طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی در قزوین

در چهارمین روز از دهه فجر، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان قزوین، ۹۸ طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی را افتتاح کرد.

برای بهره برداری از این طرح بهره برداری از ۹۸ طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی در قزوین‌ها بیش از ۶۵۳ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال هزینه شد.

این طرح‌ها شامل ۶۲ طرح آب و خاک، چهار طرح دام و طیور، ۲۱ طرح جنگل، مرتع و آبخیزداری، چهار طرح تولیدات باغی و گلخانه، ۲ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و چهار طرح دامپزشکی و یک طرح ترویجی است.

با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۳۹۶ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

همچنین با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، ۳۰ طرح آبیاری نوین تحت فشار در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۴ هکتار با اشتغالزایی ۱۵۶ نفر، طرح مرکز آلایش و بسته بندی فرآورده‌های دامی در شهرک صنعتی کاسپین آبیک با اشتغالزایی ۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، طرح سیلوی ذخیره سازی گندم در اراضی بهجت آباد آبیک یا ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن در سال و گلخانه تولید گل رز در آبیک با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار شاخه گل بریده و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر، به بهره برداری خواهند رسید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید