Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۳۴ درصدی کمک بلاعوض در آبیاری تحت فشار

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اعلام اینکه پرداخت کمک بلاعوض دولت به کشاورزان برای اجرای سیستم آبیاری نوین درآبیاری تحت فشار در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت، گفت: پرداخت کمک بلاعوض در اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار از ۱۳ میلیون تومان به ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

افزایش ۳۴ درصدی کمک بلاعوض در آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدحسن غلامی افزود: در اجرای آبیاری کم فشار نیز کمک بلاعوض به کشاورزان از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۷ میلیون تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۳ هزار و ۲۷۱ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند، اظهار کرد : از این رقم ۲۵۰ هکتار آبیاری قطره‌ای (تحت فشار) و ۳ هزار و ۲۱ هکتار سیستم‌های آبیاری کم فشار است.

غلامی بیان کرد: تاکنون ۷۲ میلیارد تومان برای اجرای سیستم نوین آبیاری ابلاغ شده و قول تخصیص اعتبار تا ۱۲۰ میلیارد تومان نیز تا پایان سال به استان داده شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی ۱۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید