Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه ضرورت پلاک کوبی دام عشایر و لزوم صدور کارت تردد عشایر در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از برگزاری جلسه ضرورت پلاک کوبی دام عشایر و لزوم کارت تردد عشایر در این شهرستان خبر داد.

برگزاری جلسه ضرورت پلاک کوبی دام عشایر و لزوم صدور کارت تردد عشایر در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  روح الله خیری ضمن بیان این مطلب افزود: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بناب با همکاری شرکت تعاونی عشایری سهند بناب، جلسه ای را با عنوان ضرورت پلاک کوبی دام عشایر و لزوم صدور کارت تردد عشایر با حضور رئیس اداره بهبود تولیدات دامی و گیاهی شهرستان، دکتر ولیزاده رئیس اداره امور تعاونیهای اداره کل امور عشایر استان، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی عشایری سهند برگزار کرد.

وی در این جلسه درخصوص شیوه نامه ای که در دی ماه ۹۷، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هیات دولت تصویب و اواخر سال گذشته جهت اجرا به وزارت جهادکشاورزی و زیرمجموعه های مربوطه ابلاغ گردیده، توضیحاتی را ارائه و اضافه نمود: طبق این شیوه نامه 5 ماده ای، چنانچه دام های کشور بعد از 15 بهمن ماه هویت دار نشوند، مصداق کالای قاچاق محسوب خواهند شد.

 رئیس اداره بهبود تولیدات دامی و گیاهی شهرستان نیز با اشاره به سوء استفاده برخی از سودجویان و افزایش قیمت گوشت به دلیل خروج غیرقانونی و قاچاق به خارج از مرزها، طرح پلاک کوبی دام‌ها که در سراسر کشور در حال اجرا می باشد را از ضروریات مقابله با قاچاق دام برشمرد و اعلام کرد: بعد از پایان مهلت یکساله که 15 بهمن ماه 98می باشد، در زمان تردد، خرید و فروش و ... در صورتی که دامی یا گله ای پلاک هویت نداشته باشد، توسط نیروی انتظامی ضبط و مصادره خواهد شد.

پهلوانی هویت‌گذاری دام در دنیا را با هدف کنترل بیماری‌ها، پایش تولید گوشت، برنامه ریزی در خصوص تامین نهاده ها، واردات و صادرات محصولات دامی اعلام و این برنامه را در راستای حمایت از جامعه عشایری و جلوگیری از قاچاق دام دانسته و از نمایندگان عشایر شهرستان خواست در اجرای دقیق این طرح با شرکت تعاونی عشایری سهند بناب همکاری کنند.

وی در پایان سخنان خود از طرف مدیریت و اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان، جهت شرکت در جلسات توجیهی عشایر بمنظور ترویج پلاک‌کوبی و همچنین برگزاری کلاس‌های اصول مدیریت و پرورش، تغذیه و مقابله با بیماریهای دامهای سبک و سنگین، اعلام آمادگی کرد.

ولیزاده رئیس اداره امور تعاونیهای اداره کل امور عشایر استان نیز با تایید صحبت های  پهلوانی، تاکید کرد: بدون نصب پلاک هرگونه جابجائی، خرید و فروش دام، قاچاق محسوب شده و ارائه هرگونه خدمات منوط به هویتگذاری و پلاک کوبی دام بوده و در آینده توزیع نهاده‌ها، تسهیلات بانکی، واکسیناسیون و دیگر طرح‌های حمایتی امور عشایر منوط به پلاک کوبی و مشخصات دامهایی خواهد بود که در سامانه هویت دام کشور ثبت شده باشد.

وی از صدور کارت تردد عشایر در کنار هویت گذاری و روند صدور آن توسط اداره کل امور عشایر استان و با همکاری شرکت تعاونی عشایری سهند بناب خبر داد و در خصوص لزوم بیمه کردن دام نیز در جهت حمایت از عشایر و بمنظور جبران بخشی از خسارات ناشی از حوادث و هزینه های تولید دامدار، توضیح داد.

در پایان اعضای هیئت مدیره و جمع حاضر در خصوص موارد مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداخته و اعضای هیئت مدیره بمنظور همکاری با شرکت و اداره کل امور عشایر و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و ابلاغ لزوم هویت‌گذاری دام‌ها به عشایر اعلام آمادگی کرد.

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                              

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید