Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر کشور:

جمعیت، معیشت و استقرار سه کلمه مهم در ساماندهی جامعه عشایری

رئیس سازمان امور عشایر کشور در سفر به خوزستان گفت: ساماندهی جامعه عشایری در سه کلمه جمعیت، معیشت و استقرار خلاصه می‌شود که در این راستا باید زیرساخت‌های لازم برای تحقق این سه اصل مهم فراهم شود.

جمعیت، معیشت و استقرار سه کلمه مهم در ساماندهی جامعه عشایری

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، قندالی رییس سازمان امور عشایر کشور در جلسه شورای هماهنگی امور عشایر که در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد گفت: فعالیت این سازمان بر اساس سه مولفه جمعیت، معیشت و استقرار می‌باشد که معیشت دارای اهمیت بیشتری است که باید زیرساخت‌های لازم برای تحققاین سه اصل مهم فراهم شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وابستگی صد در صد به مرتع در جامعه عشایری به دلیل شرایط اقلیمی، کاهش بازدهی مراتع، تأثیرات زیست محیطی و ... بسیارکاهش یافته اضافه کرد: در حوزه معیشت، تنوع در معیشت، سطح زندگی و درآمد بسیار مهم می‌باشد.

قندالی از تخصیص ۴۲۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی جهت زنجیره گوشت قرمز خبر داد و اضافه کرد: طی چند روز آینده ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به این موضوع اختصاص می‌یابد که این میزان اعتبار تاکنون بی‌سابقه بوده است.

وی همچنین از تخصیص اعتبار بی‌نظیر از محل ماده ۱۲-۱۰ با سود ۴ درصد و دور برگشت ۵ ساله خبر داد که ضمانت برای اشخاص زنجیره‌ای و تشکل‌ها بر اساس ضوابط بانکی است.

قندالی اذعان کرد: دولت در این بخش بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان به عشایر تخصیص داده است .

وی در ادامه تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که تا سال ۱۴۰۴ عشایر در یکی از قطب‌ها باید دارای سرپناه مناسب باشند.

قندالی در پایان با بیان اینکه از نظر اعتبارات هیچ نگرانی وجود ندارد گفت: برای سال آینده از محل بند «ه» تبصره ۴ بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته که ۲۵ میلیارد تومان آن به استان خوزستان  اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید