Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

۲۱۳پروژه کشاورزی در دهه فجر سال جاری در هرمزگان افتتاح می شود

​رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از بهره برداری 213 پروژه در قالب 57 طرح بخش کشاورزی در دهه فجر سال جاری در هرمزگان خبر داد.

۲۱۳پروژه کشاورزی در دهه فجر سال جاری در هرمزگان افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی صبح امروز اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 213 پروژه در قالب 57 طرح بخش کشاورزی در استان هرمزگان افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهادکشاورزی هرمزگان باتعداد 57 طرح از دستگاههای پیشتازی است که بیشترین پروژه قابل افتتاح را داراست، افزود: 669 میلیارد تومان اعتبار پروژه های بخش کشاورزی این استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در خصوص این اعتبارات ابراز داشت: 101 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی و 450 میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعطاء تسهیلات برای پروژه های بخش کشاورزی استان هرمزگان که در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد، هزینه شده است.
باقرزاده همائی همچنین در ادامه به تفکیک پروژه های قابل افتتاح مرتبط با سازمان های زیرمجموعه سازمان جهادکشاورزی پرداخت و گفت: سازمان جهادکشاورزی 10 طرح و 172پروژه با اعتباری بالغ بر 551میلیارد تومان ، اداره کل شیلات 17 پروژه با اعتبار 101 میلیارد تومان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری 30 پروژه با اعتبار 17 میلیارد تومان را در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رساند.  
وی با بیان اینکه3 طرح با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر کلنگ زنی خواهد شد، ادامه داد: واگذاری 21 هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو به شرکت شهرک های کشاورزی یکی از بزرگترین طرح های است که در دهه مبارک فجر سالجاری کلنگ زنی خواهد شد.
وی تصریح کرد: احداث گلخانه، اجرای سامانه های نوین آبیاری، تجهیز ناوگان و ماشین آلات بخش کشاورزی، صنایع بسته بندی فرآوری محصولات کشاورزی و سردخانه، احیاء و مرمت قنوات و توسعه واحدهای دامپروری از پروژه های شاخصی که در بخش کشاورزی توسط سازمان جهادکشاورزی در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
عالی ترین مقام اجرایی وزارت جهادکشاورزی در استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: با بهره برداری از طرح های بخش کشاورزی 2 هزار و 92 شغل در استان هرمزگان ایجاد می شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید