Iranian Agriculture News Agency

به منظور توسعه تکنولوژی و ماشین‌آلات کشاورزی انجام شد

پرداخت 320 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خراسان رضوی

جلسه مصاحبه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر روز یکشنبه 13 بهمن ماه در اتاق جلسات برگزار شد.

پرداخت 320 میلیارد تومان تسهیلات  به کشاورزان خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: یکی از وظایف ما در حوزه بخش کشاورزی ورود و توسعه تکنولوژی و ماشین‌آلات است که در این راستا از ابتدای سال 93 تا 97 چهار صد میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تامین انواع کمباین، تراکتور، ادوات و دنباله بندهای کشاوری انجام شده که 80 میلیارد تومان آن آورده شخصی و 320 میلیارد تومان آن تسهیلات بوده است.

محمدرضا اورانی افزود: در سال 98 میزان اعتبار ابلاغی مکانیزاسیون کشاورزی 123 میلیاردو 400 میلیون تومان بوده که این سازمان متقاضیان را با مبلغ 191 میلیاردو 987 میلیون تومان به شعب بانک عامل معرفی کرده است که از این مبلغ ۹۲ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان در شعب بانک‌ کشاورزی مصوب شده و ۸۷ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه دامی میزان تولید تخم مرغ در خراسان رضوی 142 هزار تن می باشد که 11.4 در صد تولید در کشور و رتبه دوم را در بین استانها داریم و در سال جاری 12 هزار تن تخم مرغ  از استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری افزایش خوبی در تعداد جوجه ریزی استان شاهد بودیم که 153 هزارو 60 تن گوشت مرغ تولید شد و ضمن اینکه تولید مازاد مرغ  به استان تهران صادر می شود علاوه برآن  خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ برای ایام عید و ماه مبارک رمضان شروع شده است و در نتیجه تولید بسیار خوبی که در استان داشتیم قیمت گوشت مرغ در خراسان رضوی زیر قیمت مصوب تنظیم بازار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: این استان باتولید 1 میلیون و 50 هزارتن شیر 9.7 درصد شیر در کشور را تولید می کند و رتبه سوم کشوری را داراست علاوه بر این از تولید 800 هزارتن گوشت قرمز در کشور ، 76 هزار تن آن مربوط به خراسان رضوی می باشد.

محمد رضا اورانی گفت: در زمینه تامین نهاده های کشاورزی ذخیره سازی خوبی صورت گرفته و در این زمینه هیچگونه کمبودی وجود ندارد و امسال حدود 450 هزارتن نهاده دامی در استان توزیع شده است درحالیکه میزان توزیع نهاده های دامی در سال 97 بالغ بر 172 هزار تن بوده است.

وی بیان کرد: در سال 98  میزان خرید کندم   502.5 هزارتن بوده که نسبت به سال قبل  51 در صد در خرید تضمینی و 36 در صد در تولید گندم افزایش مشاهده می شود ، همچنین در سال ۹۸ بالغ بر ۴۲۷ هزار تن تولید جو داشتیم که نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۳ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: امسال برای کشت گلخانه ای در سطح  245 هکتار هدفگذاری شده که هم اکنون حدود ۱۳۰ هکتار گلخانه در حال ساخت است و سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  افزود:  در سال 98 تاکنون در سطح 6 هزارو 315 هکتار آبیاری تحت فشار اجراشده و و ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار در دست اجرا  می باشد.

محمد رضا اورانی میزان خرید زعفران در در سال جاری را  67 تن و 724 کیلوگرم اعلام کرد   که مبلغ ریالی آن 641 میلیارتومان است  و 104 میلیارد تومان آن پرداخت شده و پرداخت مابقی  آن در دست پی گیری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید