Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

کوچک‎سازی زمین‎های زراعی، بزرگ‎ترین تهدید کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ساخت‎وساز از مشکلات حوزه کشاورزی در استان است اما به نظر من کوچک‎سازی و قطعه قطعه شدن بزرگ‎ترین تهدید است.

کوچک‎سازی زمین‎های زراعی، بزرگ‎ترین تهدید کشاورزی

عبدالرضا بازدار امروز در جمع کارکنان مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان که به مناست روز زمین برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: سازمان امور اراضی کشور، سازمانی حقوقی، فنی و زیربنایی است.

وی با اشاره به این‎که بر قوانین و مقررات باید تسلط داشته باشیم، عنوان کرد: از قبل انقلاب تا الان بخشنامه‎ها و دستورالعمل‎ها به صورت روزانه به ما ابلاغ می‎شود که باید از آن‎ها آگاه بوده و رویشان تسلط داشته باشیم.

بازدار با اشاره به تداخل کاری این  سازمان با اداراتی مانند ثبت اسناد، سازمان جنگل‎ها و وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: این امور پیچیدگی خاص خود را دارد اما وقتی داخل مجموعه کشاورزی می‎شود باید اطلاعات و آگاهی ما از دستورالعمل‎ها و بخشنامه‎ها، به ویژه افرادی که در دبیرخانه فعالیت دارند، بیشتر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‎که اداره امور اراضی یک تشکیلات منسجم با بایگانی و مستندات قوی و با چارچوبات قوی است، تصریح کرد: این مجموعه باید کمترین جابجایی‎ها و رفت و آمدها را داشته باشد.

وی با اشاره به این‎که کارکنان این اداره باید بیشتر از بقیه قسمت‎ها روی بخشنامه‎ها تسلط داشته و همچنین دارای تجربه کاری باشند، افزود: در این زمینه می‎توان کلاس‎های آموزشی برگزار کرد و همچنین از استان‎های دیگر که در این زمینه قوی هستند بازدید کنیم که بتوانیم از تجربه آن‎ها بهره ببریم.

بازدار با بیان این‎که اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیازمند تقویت از نظر تشکیلات اداری است، اضافه کرد: یکپارچه‎سازی اراضی یکی‎از اولویت‎های ماست، کوچک‎سازی و قطعه قطعه شدن زمین‎ها خیلی نگران کننده است و می‎تواند باعث پایین آمدن تولیدات شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خطاب به حاضران در جلسه با اشاره به این‎که این تشکیلات برای حفظ و حراست از موجودیت زمین ساخته شده‎ است، عنوان کرد: تمام فعالیت ما برای امنیت غذایی بوده که به زمین وابسته است و متولی آن نیز شما هستید، بنابراین باید روی هر موضوعی که زمین را تهدید می‎کند حساس باشید.

وی ساخت و ساز را یکی‎از مشکلات این سازمان دانست و افزود: در لرستان این امر را تهدید نمی‎دانم بلکه در حال حاضر کوچک‎سازی قطعات زراعی یک تهدید جدی است و ما به‎عنوان متولی امر زمین باید برای یکپارچه‎سازی آن‎ها کار کنیم، که تاکنون اقدامت الگویی انجام شده که خیلی نمود ندارد.

بازدار با اشاره به این‎که سازمان امور اراضی کشور می‎گوید روی کاداستر خوب کار نکردید، عنوان کرد: بخشی از این نارضایتی به گزارش‎های ناقص و برخی به عدم پیگیری ما باز می‎گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‎که ارتباط ما با سازمان امور اراضی کشور خیلی قوی نیست، اظهار کرد: شناخت سازمان امور اراضی کشور از بدنه شما نباید ضعیف باشد چراکه به شما آسیب می‎زند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید