Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد:

اعطای تسهیلات به زنجیره‌های تولید مرغ مادر و گوشتی در کشور

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: زنجیره‌های تولید در واقع حلقه های پسین و پیشین مکمل صنعت مرغ گوشتی هستند که باعث می شوند ارزش افزوده درون زنجیره تولید ایجاد شود.

اعطای تسهیلات به زنجیره‌های تولید مرغ مادر و گوشتی در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین شیرزاد در آیین افتتاح "مزرعه مرغ مادر گوشتی مهر طیور شیراز" تصریح کرد: این زنجیره حدود پنج میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید می‌کند که تاثیر بسیار شگرفی در اقتصاد صنعت مرغ گوشتی استان فارس خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم این زنجیره و سایر زنجیره های مرغ گوشتی استان فارس بتواند توان اشتغال زایی این صنعت را بالا ببرد، افزود: این واحد 25 نفر اشتغال مولد دارد و اگر اشتغال غیر مستقیم به آن اضافه شود نزدیک به 500 نفر از تاثیر این کارخانه بر اقتصاد منطقه بهره مند می شوند.

شیرزاد ابراز کرد: این زنجیره تولیدی، به دانش فنی زنجیره های تولید مرغ گوشتی و تخم گذار در استان فارس کمک خواهد کرد از این رو به دنبال توسعه و تکمیل این زنجیره ها هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به کمک سیستم نظام بانکی عمدتا" نظام بانک کشاورزی" تسهیلات خوبی به صنعت زنجیره‌ها اختصاص داده شده است.

شیرزاد اظهار کرد: در حال حاضر سیاست های تزریق اعتبار و تامین منابع مالی به واحدهای مونوپل و تک، کنار گذاشته شده است و مرغداران محترم می توانند با تشکیل کلونی هایی که این کلونی ها به زنجیره های مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار متصل هستند از مزایا استفاده کنند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید