Iranian Agriculture News Agency

با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی انجام شد:

افتتاح خط تولید آنزیم های صنعتی با فناوری بومی

خط تولید آنزیم‌های صنعتی، ریزمغذی‌ها و مکمل‌های بیولوژیک با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در شهرک صنعتی صفادشت افتتاح شد.

افتتاح خط تولید آنزیم های صنعتی با فناوری بومی

به گزارش خبرنگار ایانا، به مناسبت گرامی داشت دهه فجر، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با حضور در شرکت دانش بنیان بن دا فراور، خط تولید آنزیم های صنعتی با فناوری بومی را افتتاح کردند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از خط تولید آنزیم، ریزمغذی و مکمل‌های بیولوژیک شرکت دانش بنیان بن دا اظهار کرد: باید تولیدکنندگان بر روی کیفیت تولید آنزیم و ریزمغذی‌های داخلی کار کنند تا کشور در تولید این محصولات خودکفا شده و از واردات بی‌نیاز شود.

کشاورز با تأکید بر این نکته که این محصولات باید بتواند با نمونه‌های خارجی رقابت کند، خاطرنشان کرد: باید برای صادرات آنزیم، ریزمغذی و مکمل‌های بیولوژیک برنامه ریزی صورت گیرد و تنها به تولید برای رفع نیاز داخل، اکتفا نکنیم.

در مراسم افتتاح خط تولید آنزیم های صنعتی، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: در حوزه دام و طیور، نیاز به ریزمغذی‌ها در خوراک دام و جیره نویسی بسیار زیاد است و بر تمام خوراک دام تاثیر می گذارد.

وی افزود: ما 15 میلیون تن نهاده دامی را تامین می‌کنیم که 3 درصد از آن ریزمغذی‌ها هستند اما تاثیر بالایی بر جیره دارند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ما را در گام دوم انقلاب از واردات و نیاز به کشورهای دیگر بی‌نیاز کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید