Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد

افزایش سطح بیمه انواع محصولات کشاورزی به بیش از 27 هزار هکتار

سطح اراضی باغی و کشاورزی بیمه شده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی امسال شهرستان پارس آباد در مقایسه با سال گذشته چند برابر افزایش یافته است.

افزایش سطح بیمه انواع محصولات کشاورزی به بیش از 27 هزار هکتار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد با علام این خبر افزود: سطح اراضی باغی و کشاورزی بیمه شده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی امسال این شهرستان در مقایسه با سال گذشته چند برابر افزایش یافته است.

حسن نظیفیاظهار کرد: سطح محصولات کشاورزی بیمه شده در سال زراعی جاری به 27368هکتار وهمچنین با ترویج فرهنگ بیمه محصولات باغی در بین باغ داران این شهرستان سطح باغات بیمه شده امسال به 243هکتار رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از امهال تسهیلات بانکی کشاورزان آسیب دیده از سرمازدگی محصولات کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: با هدف حمایت از کشاورزان و باغداران بدهکار به بانک کشاورزی تسهیلات معوق 337/119  میلیارد ریال در سال گذشته امهال و 544 نفر نیز به مبلغ 678/37 میلیارد ریال مشمول امهال تسهیلات و بخشودگی دیرکرد بدهی بانکی در سال جاری هستند.

نظیفی بیان کرد: در راستای حمایت از تولید کنندگان و راه اندازی واحدهای کشاورزی راکد و تعطیل شده منطقه امسال با پرداخت 131 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش 7 واحد تولیدی بخش کشاورزی فعال و به چرخه کار و تولید بازگشت.

او گفت: طرح‌های آبیاری نوین کم فشار و تحت فشار در شهرستان افزایش یافته و 314 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی به این سیستم‌ها تجهیز شد و مطالعه برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین نیز در سطح 103 هکتار هم در دست اقدام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید