Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از ۱۴۳ طرح استان گلستان در دهه فجر

نشست خبری رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه همزمان با فرارسیدن ایام ا... دهه ی مبارک فجر ۱۳ بهمن ماه در محل دفتر رییس سازمان برگزار شد.

بهره‌برداری از ۱۴۳ طرح استان گلستان در دهه فجر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گلستان، نشست خبری رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه همزمان با فرارسیدن  دهه فجر، ۱۳ بهمن ماه در محل دفتر رییس سازمان برگزار شد.

مختار مهاجر، رییس سازمان جهادکشاورزی استان در این نشست با تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: در دهه فجر تعداد ۱۴۳ طرح و‌ پروژه عمرانی و تولیدی اقتصادی سازمان با اعتباری بالغ بر ۲۹۹ میلیارد تومان، اشتغالزایی ۶۷۳ نفر و بهره مندی ۲۱۰۳۶ خانوار به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: در دهه فجر امسال بزرگترین پروژه ی سازمان جهادکشاورزی استان  زهکشی ۱۵ هزار هکتار از مجموع ۳۰ هزار هکتار است. که در شهرستان گمیشان آماده ی افتتاح شده است.

مهاجر افزود: مجوزی هم برای کلنگ زنی ۵۰ هزار هکتار گرفته شده که با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه ی گرگان رود و قره سو اتفاق خواهد افتاد.

وی مهاجر در ادامه سخنانش گفت: در بحث سیل به  ۷۳ هزار هکتار از اراضی استان که صد در صد خسارت دیده و پرونده تشکیل داده بودند مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده است و رایزنی برای پرداخت مابقی تسهیلات انجام شده و پیگیر رفع موانع موجود هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص محصول چغندرقند گفت: محصول چغندرقند استان امروز در کشور سرآمد است و با توجه به میزان تولید و طرح های در دست اقدام توسعه ی کشت این محصول نیاز به کارخانه ی قند در استان داریم و در صورت وجود سرمایه گذار قطعا حمایت ویژه صورت می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با مقایسه شرایط قبل و بعد از انقلاب تا کنون گفت: پیش از انقلاب در بحث خاک حدود ۳هزار هکتار زهکشی انجام شده بود که توسط لهستانی ها در مزرعه ی نمونه ی ارتش انجام شده و قابل مقایسه با آمار زهکشی در سالهای بعد از انقلاب و بخصوص چند سال اخیر نیست.

مهاجر گفت: پیش از انقلاب ۱۰ هزار هکتار شبکه ی سیستم آبیاری اجرا شده بود و امروز ۶۴ هزار هکتار اجرای شبکه ی آبیاری تحت فشار داریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید