Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افتتاح و کلنگ زنی 1342 طرح حوزه کشاورزی در دهه فجر

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ازافتتاح و کلنگ‌زنی 1342 پروژه مختلف در بخش کشاورزی همزمان با دهه فجر در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

افتتاح و کلنگ زنی  1342 طرح حوزه کشاورزی در دهه فجر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افتتاح و کلنگ‌زنی 1342 پروژه مختلف در بخش کشاورزی همزمان با ایام الله دهه فجر در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهادکشاورزی در چهارمحال وبختیاری صبح امروز در بین خبرنگاران با اشاره به وضعیت اقتصادی و تحریم های موجود در کشور شرایط فعلی را سخت تر از شرایط جنگ تحمیلی دانست و گفت: دشمنان قصد دارند با ایجاد تفرقه میان مردم و دولت عوامل نفوذ خود را تقویت کرده و به کشور آسیب برساند.

غریب بخش کشاورزی را یکی از راه های رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست و گفت: تحریم های اخیر در این بخش بالا رفته و می خواهند رونق صادرات بخش کشاورزی راکم فروغ کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت صادرات 17محصول کشاورزی به عراق اظهار کرد: برهم زدن جو روانی اقتصادی در کشور یک شگرد بوده تا آسیب به بدنه کشاورزی واردکنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آلوده بودن شیرهای پاستوریزه را رد و تاکید کرد: موفقیت ما در بخش صادرات این محصول به کشورهای همسایه از جمله عراق، خلیج فارس و روسیه موجب شد دشمن دست به توطئه چینی زده و رونق صادرات این محصول را به حاشیه براند.

غریب افزایش میزان صادرات از 3میلیارد دلار به 9میلیارد دلار را یک جهش اقتصادی خواند و تاکید کرد: برخی از خارج کشور برای برهم زدن اقتصاد کشور شروع به تخریب و شایعه پراکنی می کنند.

وی به درخشش بخش کشاورزی استان و دریافت رتبه عالی در کشور اشاره و افزود: این سازمان در شاخص های عمومی و اختصاصی در سال گذشته توانسته است رتبه عال را در میان استان ها دریافت نمایند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی به سرانه تولیدات محصولات زراعی باغی دامی و آبزیان استان اشاره کرد و گفت: سرانه تولیدات استان ما به نسبت سرانه کشوری مطلوب و گاهی بالاتر از نرم معمولی بوده است.

غریب به افتتاح و کلنگ زنی 1342پروژه در ایام الله دهه فجر اشاره و گفت: از این تعداد 1311پروژه روستایی عشایری، یک پروژه کلنگ زنی و 30پروژه صنعتی  با هزینه بالغ بر 114میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر و با حضور وزیر جهادکشاورزی افتتاح می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: 1927اشتغال از پروژه این افتتاحیه ها ایجاد و 1867خانوار از آن ها بهرمند می شوند.

وی افزود: 69پروژه در شهرکرد، 135پروژه در بروجن، 117پروژه در فارسان،186پروژه در لردگان،104پروژه در اردل، 336پروژه در کوهرنگ، 168پروژه کیار، سامان 11پروژه،93پروژه ذر بن و122پروژه در خانمیرزا افتتاح خواهد شد.

غریب به برخی پروژه های افتتاحی اشاره و گفت: از جمله مهم ترین افتتاحیه های این ایام افتتاح6گلخانه، کتارگاه بارده، گارخانه خوراک دام و طیور آبزیان قطب صنعتی شهرکرد و تعداد سردخانه و آبیاری تحت فشار و مرغ داری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید