Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جنگل و مرتع و آبخیزداری کشور:

افتتاح 409 پروژه سازمان جنگل‌ها در دهه فجر

توسعه زراعت چوب با استفاده از پساب برای جلوگیری از توسعه کانون‌های گرد غبار در اصفهان

سرپرست سازمان جنگل و مرتع و آبخیزداری کشور از افتتاح ۴۰۹ پروژه کنترل سیلاب مقابله با کانون های گرد و غبار با اعتباری بالغ بر522 میلیارد تومان در ایام دهه فجر خبر داد.

افتتاح 409 پروژه سازمان جنگل‌ها در دهه فجر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگل و مرتع و آبخیزداری کشور در افتتاحیه‌ی گلخانه 3 هکتاری مدرن  مصطفی امین با تولید فلفل های رنگی صادراتی  گفت: به مناسبت دهه فجر ۴۰۹ پروژه کنترل سیلاب مقابله با کانون های  گرد و غبار با اعتباری بالغ بر522 میلیارد تومان در سطح  کشور افتتاح می شود.

وی  افزود: در کل دنیا میزان بارندگی رو به کاهش است و سالانه حدود ۱۱ میلیمتر کاهش بارندگی آب های موجود در تمام دنیا  ثبت شده است.

شهبازی با تاکید بر اینکه باید با توجه به کاهش سطح های زیر زمینی که منابع حیاتی آیندگان است  حفظ شود، تصریح کرد:در مناطقی مانند استان اصفهان و اجرای طرح های آبخیزداری برای ذخیره روان آبها جاری و افزایش ذخیره آب تاثیر دارد.

وی در خصوص توسعه کانون‌های گرد و خاک گفت:در استان اصفهان حدود ۴۷ هزار هکتار کانون گرد و غبار وجود داردکه میشود با توسعه  زراعت چوب با استفاده از  پساب  از ایجاد کانون های گرد غبار جلوگیری کرد و هم صرفه اقتصادی را برای استان رقم زد.

گفتنی است؛ در اولین روز دهه گرامیداشت دهه فجر با حضور رضایی استاندارسرپرست سازمان جنگلها و مراتع ومعاون وزارت جهاد کشاورزی مدیران و معاونین و بهره برداران ،در محل گلخانه 3 هکتاری مدرن  مصطفی امین با تولید فلفل های رنگی صادراتی با اعتبار 7میلیارد تومان که نیمی از آن آورده شخصی و نیم دیگر آن تسهیلات اشتغال پایدار با سود 6درصد ،باایجاد اشتغال دایم 30 نفر با  ویژگی جمع آوری آب باران و ذخیره ان در استخز ذخیره 15 هزار متر مکعبی؛ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید