Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد:

سموم بیولوژیک جایگزین سموم شیمیایی در تولید محصول مدیریت شده

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: جایگزینی سموم بیولوژیک به جای سموم شیمیایی از جمله سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصول مدیریت شده و دارای گواهی است.

سموم بیولوژیک جایگزین سموم شیمیایی در تولید محصول مدیریت شده

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در آئین گشایش نخستین نمایشگاه عرضه محصولات مدیریت شده و دارای گواهی در اهواز گفت: این نمایشگاه به همت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و شهرداری اهواز برای نخستین بار  برگزار شده است.

وی افزود: محصول گواهی شده، محصولی است که برای تولید آن از سموم و کودهای شیمیایی به مقدار بسیار ناچیز استفاده می‌شود به گونه‌ای که مصرف مداوم و طولانی مدت آن باعث تامین سلامت انسان خواهد شد.

قاسمی‌نژاد در ادامه گفت: یکی از موارد مهمی که در خصوص تولید محصول گواهی شده باید به آن توجه کرد، استفاده از کودهای شیمیایی و به ویژه سمومی است که در این راستا و با توجه به تجارب دنیا جایگزینی سموم شیمیایی شده و از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی برای تولید این محصول است.

وی در ادامه ضمن اشاره به میزان سم مصرفی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر استان خوزستان از کل میزان سم در کشور 7 درصد را  مصرف می کند و این در حالی است که استان خوزستان 15 درصد تولید محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است که این مطلب نشان دهنده تلاش و اراده‌ای است که برای تولید محصول سبز در این استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین تصریح نمود: در سال 91-90 میزان سطح زیر کشت محصولات تحت مدیریت IPM (مدیریت تلفیقی عوامل زیان رسان) در استان حدود 61 هزار هکتار و میزان تولید این محصولات 615 هزار تن بود و این در حالی است که سطح زیر کشت در سال 97-96 به 310 هزار هکتار و میزان تولید به 2.5 میلیون تن افزایش یافته است.

قاسمی‌نژاد در ادامه یادآور شد: در این نمایشگاه انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و گل و گیاه از شهرستان‌های بهبهان، باغملک، دزفول، رامهرمز و شوش عرضه می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم که برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست برای معرفی محصولات سالم به هم استانی‌های عزیز تداوم داشته و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح بازراچه عرضه محصولات گواهی شده و در مرحله بعد ارگانیک در استان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید