Iranian Agriculture News Agency

آئین گشایش نخستین نمایشگاه عرضه محصولات مدیریت شده و دارای گواهی در اهواز

با حضور مسئولان استانی نخستین نمایشگاه عرضه محصولات مدیریت شده و دارای گواهی در اهواز گشایش یافت.

آئین گشایش نخستین نمایشگاه عرضه محصولات مدیریت شده و دارای گواهی در اهواز

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، نخستین نمایشگاه عرضه محصولات مدیریت شده و دارای گواهی با حضور معاونان، مدیران و مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مسئول دفتر محیط زیست و سلامت غذا و نمایندگانی از شهرداری اهواز آغاز به کار کرد.

ژاله کریمی‌نژاد مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مسئول دفتر محیط زیست و سلامت غذا در این مراسم گفت: این نمایشگاه با هدف استقرار سلامت در جامعه و برای نخستین بار در استان پس از ماه‌ها رایزنی، مشاوره، برگزاری جلسات متعدد و همکاری‌های مشترک میان دفتر محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در حال برگزاری است.

وی افزود: در این نمایشگاه محصولات باغی از جمله انواع مرکبات و خرما عرضه می‌شود که تولیدکنندگان ضمن ارائه استانداردها مسئولان در هنگام بازدید از غرفه‌ها تمام نتایج باقیمانده سموم و فلزات سنگین را بررسی کرده و هیچگونه اثری از این سموم در محصولات ردیابی نشد.

کریمی نژاد در ادامه ضمن اشاره به استقرار غرفه کلنیک‌های گیاه پزشکی در این نمایشگاه عنوان نمود: یکی از اقدامات مهم دیگری که در این نمایشگاه شاهد آن هستیم تخصیص غرفه‌ای به کلنیک‌های گیاه پزشکی است که در آن علاوه بر آموزش نحوه بستن قرارداد استاندارد با کشاورزان، تمامی ابزار، تجهیزات، مواد بیولوژیک و غیر شیمیایی را برای آشنایی و خرید بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند تا سایر کشاورزان و شهروندان ضمن آشنایی با فاکتورهای استاندارد این محصولات با راهکارهای جایگزین آشنا شده و به اینگونه بازارها اعتماد کنند.

وی تصریح نمود: در حال حاضر 44 کلنیک گیاه پزشکی در استان در حال فعالیت هستند و طبق چرخه فراهم شده از طریق پایگاه سرگانیک برای قرارداد کشاورزان عزیز، این کلنیک‌ها آماده همکاری‌های لازم با کشاورزان سخت‌کوش خواهند یود.

کیمی نژاد در پایان گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری‌های مشترکی که با شهرداری خواهیم داشت فرصتی برای تبدیل این نمایشگاه‌ها از حالت فصلی به غرفه‌های فروش دایمی فراهم شود.  

در این نمایشگاه انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و گل و گیاه که دارای گواهی استاندارد و کد IPM هستند با تنوع بالا و با توجه به فصل از شهرستان‌های دزفول، شوش، بهبهان، رامهرمز و باغملک ارائه شده است.

لازم به یادآوری است، نخستین نمایشگاه عرضه محصولات مدیریت شده و دارای گواهی از 12 تا 15 بهمن ماه در اهواز، جاده ساحلی کیانپارس، جنب کتابخانه مرکزی پذیرای شهروندان عزیز خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید