Iranian Agriculture News Agency

شهبازی خبر داد:

افتتاح ۴۹۹ پروژه منابع‌طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: در دهه مبارک فجر ۴۹۹ پروژه منابع‌طبیعی و آبخیزداری افتتاح می‌شود.

افتتاح ۴۹۹ پروژه منابع‌طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر

به گزارش ایانا، دکتر خسرو شهبازی در آیین افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی استان اصفهان، اظهار کرد: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 499 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر 522 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

شهبازی در حاشیه این مراسم گفت: یکی از اقداماتی که در کاهش خسارات سیلاب، تغذیه آبخوان‌ها و قنوات مؤثر است اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری است که در سراسر کشور در حال اجرا هستند.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: با توجه به بهره‌برداری‌ بی رویه از منابع آب سفره‌های زیر زمینی شاهد کاهش آب آبخوان‌ها هستیم و آبخیزداری و آبخوانداری می‌تواند به تغذیه آبخوان‌ها کمک کند و در معیشت کشاورزان نقش مؤثر ایفا کند.

گفتنی است در این مراسم که دکتر رضایی استاندار اصفهان حضور داشت به صورت همزمان ۳۰۸ پروژه در بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با صرف اعتباری بالغ بر ۲۳۱۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، از این تعداد، ۳۵ پروژه در حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری افتتاح شد که بالغ بر ۱۸۸ میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.

افتتاح پروژه ۲۰۰ هکتاری نهالکاری کانون بحرانی فرسایش بادی شهرستان برخوار، پروژه ۱۰۰ هکتاری نهالکاری که توسط بسیج سازندگی اجرا شد و بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های صندوق توسعه ملی از دیگر برنامه‌های سرپرست سازمان جنگل‌ها در سفر به استان اصفهان بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید