Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور

اولین پایانه گل شاخه بریده در منطقه جنوب شرق استان افتتاح شد

اولین پایانه گل شاخه بریده در جنوب شرق صبح امروز در مجتمع گلخانه ای علی آباد زرند با حضور دکتر امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، معاون امورعمرانی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئولین محلی این شهرستان افتتاح شد.

اولین پایانه گل شاخه بریده در منطقه  جنوب شرق استان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، با ایجاد سامانه تولید و توزیع انواع گل شاخه بریده در شهرستان زرند گل‌های تولیدی منطقه جمع‌آوری و در سراسر کشور توزیع و بخشی از آن صادر می شود.

همچنین در این پایانه گل‌هایی که در منطقه تولید نمی‌شود از سراسر نقاط وارد و بین گل‌فروشی‌های منطقه توزیع می‌شود.

از محاسن وجود این پایانه می توان به حذف واسطه‌ها، ایجاد ارزش افزوده با بسته‌بندی و برندسازی، کاهش قیمت  محصولات تولیدی و امکان تامین نیاز گلفروشی های داخل استان و منطقه و همچنین صادرات اشاره کرد.

عباس سعیدی در مراسم افتتاح این پایانه گفت: در استان کرمان 2650 هکتار گلخانه وجود دارد که 250 هکتار آن در شمال استان واقع شده است.

وی گفت: از این 250 هکتار 15 هکتار آن گل شاخه بریده با تولید15 میلیون شاخه ، 20 هکتار تولید گل آپارتمانی و مابقی آن زیرکشت سبزی و صیفی میباشد که سالانه 45 هزار تن سبزی و صیفی در این گلخانه ها تولید می شود.

سعیدی گفت: پایانه ایجاد شده در مجتمع گلخانه ای علی آباد زرند با هزینه 17 میلیارد ریال که ده  میلیارد آن از محل تسهیلات اشتغال زایی بوده ایجاد شده فعلا سالانه می تواند 12 میلیون شاخه گل را بسته بندی کند. و تا 30 میلیون شاخه گل قابل افزایش می باشد.

امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مردم شهرستان زرند مردمانی شریف مومن پرتلاش و با احساس مسئولیت هستند.

وی مجموعه تولیدی گلخانه گل رز را مجموعه ای با مدیریت صحیح آب ، تولید محصول صادراتی و ارز آور توصیف کرد و گفت: در این شهرستان همت ها برای توجه به داشته های داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید