Iranian Agriculture News Agency

تولید کننده گوسفند برتر بخش کشاورزی کشور از برنامه‌های خود می‌گوید

به دنبال دستیابی به یک برند جهانی هستم

حاج محمدرضا موحدیان، پرورش دهنده گوسفند استان اصفهان و نمونه‌ برتر کشاورزی کشوری از برنامه‌های خود می‌گوید: علاقه‌ دارم به یک برند جهانی دست پیدا کنم. برای این موضوع به‌صورت فعال تلاش می‌کنم تا به این استاندارد در سطح جهان دست پیدا کنم.

به دنبال دستیابی به یک برند جهانی هستم

به گزارش خبرنگار ایانا استان اصفهان، در آیین  تجلیل از نمونه‌های برتر کشاورزی کشوری و دریافت تقدیر ریاست جمهور و مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی؛ ازحاج محمدرضا موحدیان پرورش دهنده گوسفند  استان اصفهان تقدیر شد.

وی از کارآفرینانی است که مراحل رشد خود را از پایین‌ترین سطح عملکرد در راستای فروش لبنیات در جنوب شهر تهران  آغاز کرد. بعد از آن توانست با فعالیت‌ در تولید مرغ و تخم مرغ شهرستان کاشان عملکرد خود را توسعه دهد‌، به گونه‌ای که بعد از مدتی با راه‌اندازی واحد مرغداری در شهرستان کاشان در تولید پولت مرغ تخم‌گذار عنوان دامپرور نمونه در سطح استان را به خود اختصاص داد.

این تولیدکننده برتر کشاورزی کشور در ادامه افزود: با توجه به علاقه شخصی به پرورش میش و گوسفند فعالیت‌های خودم را در کنار مرغداری آغاز کردم و توانستم بعد از سالیان متمادی رعایت موازین فنی  برگرفته از کارشناسان و محققان  سازمان جهاد کشاورزی استان و اساتید دانشگاه بتوانم به‌‌عنوان رتبه برتر در سطح ملی در امسال کسب کنم و از دست ریاستجمهور لوح تقدیر و گواهی تعالی تولید کننده برتر در کشور را در یافت کنم.

وی در ادامه افزود: امید دارم که در آینده بتوانم واحدهای آموزش و تحقیقات برای توسعه علوم و تحقیقات کشاورزی برای توسعه پرورش گوسفند و میش در شهرستان ایجاد کنم تا مشکلات صنایع دامپروری مرتفع شود.

موحدیان در ادامه افزود: علاقه‌ دارم به یک برند جهانی دست پیدا کنم. برای این موضوع به‌صورت فعال تلاش می‌کنم تا به این استاندارد در سطح جهان دست پیدا کنم.

وی  در حال حاضر دارای  واحد دامداری به ظرفیت 2800 راس است که با ظرفیت ۶۰۰ راس گوسفند فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد و نیازمند به کمک های دولتی است تا بتواند صنعت تولید گوسفند را توسعه دهد.

این کارآفرین مراحل موفقیت خود را چهار دهه طی کرد و توانست عنوان تولید کننده بخش کشاورزی سال ۹۸ تقدیر خود را از دست ریاست جمهور و مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی دریافت کند.

شایان ذکر است، این موفقیت  بعد از طی مراحل انتخاب درکمیته های تخصصی شهرستانی، استانی و کشوری به‌وقوع پیوست و به دلیل رعایت اصول به نژادی پرورش دام سبک گوسفند و همچنین با رعایت اصول فنی صنعت دامپروری و کاهش تلفات گله‌های گوسفند شهرستان کاشان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید