Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی سپیدان:

43 هزار هکتار از اراضی سپیدان زیرکشت انواع محصولات زراعی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: انواع محصولات زراعی گندم، جو، نخود، عدس و کلزا در سطح 43 هزار هکتار از اراضی این شهرستان کشت شد.

43 هزار هکتار از اراضی سپیدان زیرکشت انواع محصولات زراعی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری بیان کرد: از این میزان 15 هزار و 953 هکتار گندم دیم، 14 هزار و 150 هکتارگندم آبی، 6500 هکتار جو دیم، 5500 هکتار جو آبی، 5/35 هکتار نخود دیم، 64 هکتار عدس دیم و 7/35 هکتار کلزا بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارندگی های مناسب سال زراعی جاری، مجموع سطح زیرکشت محصولات شتوی این شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

نصیری تصریح کرد: 475 تن بذور اصلاح شده گندم آبی و دیم از ارقام چمران، سیروان، شیرودی ، آذر2، سرداری و صدرا از استان فارس و سایر استان ها، تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به استقبال کشاورزان به کشت ارقام پرورشی و مادری عنوان کرد: حدود 565 هکتار از سطح زیر کشت گندم این شهرستان با استفاده از بذور مادری کشت شده است که می تواند منبع مناسبی جهت توزیع بذر سال آینده برای سایر شهرستان های استان فارس باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت گندم و جو 102 هزار تن گندم و  31 هزار تن جو برداشت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید