Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

گل نسترن برای نخستین بار در مرودشت کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: تاریخ مناسب کاشت گل نسترن در مرودشت از اواخر پاییز تا اواخر زمستان است که برای اولین بار در سطح یک هکتار در این شهرستان کشت شد.

گل نسترن برای نخستین بار در مرودشت کشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه ازدیاد گل نسترن به وسیله کاشت بذر و قلمه صورت مى گیرد، تصریح کرد: هر زمانى که برف و یخبندان نباشد مى توانیم قلمه نسترن را به زمین بنشانیم.

به گفته وی؛ این گیاه از سال سوم به بعد اقتصادی می شود و متوسط برداشت گل از هر هکتار حدود سه تن است که بیش از هفت هزار لیتر عرق نسترن تولید می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه از گل و میوه نسترن در صنایع دارویی استفاده می شود، خاطر نشان کرد: میوه گل نسترن به علت دارا بودن املاح معدنی و ویتامین C در درمان اختلاط خونی ، بیماری‌های ناشی از التهاب و ورم کلیه‌ها به کار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه نسترن (Rosa canina) نوعی رز وحشی با گل‌های ریز است که به رنگ‌های سفید، قرمز و گاهی زرد یافت می‌شود و دارای بوی کم، اما مطبوعی می باشد، یادآور شد: عرق نسترن با طبیعتی معتدل، آرام بخش و تقویت کننده قلب و اعصاب است.

رحیمی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی مرودشت مستعد کشت انواع گیاهان زراعی و باغی است، ابراز کرد: بیش از 2800 هکتار انواع  گیاه دارویی در این شهرستان کشت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید