Iranian Agriculture News Agency

استاندار کردستان

کشاورزی یکی از محورهای اصلی توسعه کردستان است

استاندار کردستان توسعه کشاورزی را یکی از محورها و زمینه‌های توسعه کردستان خواند و بر توجه ویژه به این بخش تاکید کرد.

کشاورزی یکی از محورهای اصلی توسعه کردستان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان ، بهمن مرادنیا در شورای کشاورزی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: قدم‌های بسیار خوبی در حوزه تولید محصولات کشاورزی در استان برداشته شده است.

وی ادامه داد: توسعه بخش کشاورزی از مهم‌ترین محورهای توسعه در استان است و با توجه به اینکه یکی از محورهای مهم توسعه‌ای در استان بر محور کشاورزی تعریف شده باید در این زمینه نگاه ویژه‌تری صورت بگیرد.

استاندار کردستان تصریح کرد: برنامه‌های تبلیغی و ترویجی از مباحث مهمی است که باید در راستای توسعه کشاورزی در استان مد نظر قرار گیرد.

وی خواستار توجه هرچه بیشتر رسانه‌ها به حوزه تبلیغ و ترویج کشاورزی شد و گفت: باید از نظرات افراد خبره و کشاورزان موفق استان استفاده شود.

مرادنیا تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به صورت کاربردی به موضوع توسعه کشاورزی بپردازیم باید از نظرات افراد موفق بهره‌ بگیریم از این رو حضور تولیدکنندگان موفق در این جلسات ضروری است.

وی به رشد تولید گوشت قرمز و تحقق 60 درصدی برنامه‌ هدف‌‌گذاری شده در این حوزه اشاره و اظهار کرد: کردستان در بحث پرداخت تسهیلات به طرح‌های دامپروری باید نسبت به سایر نقاط کشور استثنا باشد و ممنوعیتی در این زمینه وجود نداشته باشد.

مرادنیا همچنین گفت: در بحث تخصیص آب برای اجرای طرح‌های آ‌بزی‌پروری نیز باید مکاتبات لازم انجام شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع توسعه کشاورزی در استان کردستان، آمادگی هر نوع حمایت و برگزاری جلسات در این زمینه را داریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید