Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

اعتمادسازی در کشاورز گام اول فعالیت مدیران پهنه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بالابردن سطح دانش و کیفیت آموزش کارشناسان باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد چرا که اعتمادسازی در کشاورز گام اول فعالیت مدیران پهنه است.

اعتمادسازی در کشاورز گام اول فعالیت مدیران پهنه است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست با مدیر و کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، ابراز کرد: فعالیت مروجین در اجرای سایت های الگویی زمانی تاثیر گذار است که بتوانید به صورت کمی اثربخشی این سایت ها را اندازه گیری کند.

وی یادآور شد: شرط موفقیت کارشناسان آگاهی  به استراتژی و اهداف سازمان است و برگزاری این نشست ها با هدف آگاه سازی بیشتر شما نسبت به امور مذکور صورت می گیرد.

به گفته قاسمی؛ افزایش نسبت مروج به بهره‌برداران، فعالیت تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی به منظور بهره مندی کارشناسان و بهره برداران از آخرین یافته های علمی از دستاوردهای پیاده سازی نظام نوین ترویج است که این امر باعث نزدیک شدن به سیاست های سازمان جهاد کشاورزی فارس شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: استفاده از تشکل‌ها به منظور حمایت از بهره برداران، تحلیل سرانه آموزش کارشناسان و تبیین افق برنامه در صندوق های خرد، استفاده از دانش دوره های تسهیلگری برای ترویج کشت های مورد نظر، اولویت بخشی به جذب سرمایه‌گذار در صنایع از راه های دستیابی به چشم انداز این سازمان است.

قاسمی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی بسترساز تولید است، تصریح کرد: فعالیت های امور اراضی باید به گونه ای باشد که رسالت اصلی فراموش نشود.

این مقام مسئول گریزی به ضرورت افزایش ضریب مکانیزاسیون نیز زد و افزود:  محدودیت‌های که باعث کند شدن این ضریب می شود باید شناسایی و کنترل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به متوسط بارندگی استان فارس و تفاوت آن با متوسط جهانی نیز اشاره و تاکید کرد:  باید نگاه ما به آب به عنوان یک نهاده کمیاب باشد و افزایش بهره وری آب با توسعه کشت های گلخانه ای و کشت گیاهان کم آب بر در دستور کار قرار گیرد.

 شور شدن آب رودخانه در دهستان کوهمره و  خشک شدن قسمت اعظم باغ های این بخش، ضرورت برگزاری دوره های آموزشی عملی گلخانه برای کارشناسان، عدم لحاظ کارخانجات صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی و صنعت و معدن در طرح پهنه بندی اراضی کشاورزی از دیگر مسائل مورد بحث در این نشست بود.

در این دیدار معاونین و جمعی از مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید