Iranian Agriculture News Agency

رونق آبخیزداری با افتتاح 14 طرح در چهارمحال وبختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری گفت: همزمان با دهه فجر ۱۴ طرح آبخیزداری با اختصاص اعتباری بیش از ۳۷میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

رونق آبخیزداری با افتتاح 14 طرح در چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، علی محمدی مقدم افزود: این طرح‌ها در حوزه آبخیزداری، جنگل و مرتع ، حفاظت امور اراضی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که احداث سازه سنگی ملاتی، سازه گابیون و سازه بندخاکی در سطح استان است.

به گفته وی، این طرح‌ها در ۲ هزار و ۳۷۳ هکتار از اراضی استان اجرا شده و زمینه اشتغال ۵۴۰ نفر را فراهم کرده است.

وی، با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در حفظ منابع پایه آب و خاک نقش مهم و تاثیرگذار دارد، اظهار داشت: تثبیت زمین لغزش، ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی، کنترل فرسایش خاک و تغذیه آبخوان از دیگر مزایا و اهداف اجرای طرح‌آبخیزداری است.

محمدی مقدم افزود: در سالجاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان اختصاص داده شده که نسبت به پارسال ۲ برابر شده است.
وی گفت: درسالجاری اجرای طرح‌های آبخیزداری برای ۴۵ حوضه آبخیز استان در مساحت ۴۲۲ هزار و ۷۰۹ هکتار در دست اجراست که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری انجام شده است.

در استان چهارمحال و بختیاری با ۱.۶ میلیون هکتار وسعت ۴۵ حوضه آبخیز وجود دارد که اجرای طرح‌های آبخیزداری مکانیکی و بیولوژیک و بیومکانیک در استان باید به صورت تلفیقی اجرا شود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید