Iranian Agriculture News Agency

خراسان شمالی رتبه 8 تولید چغندر قند را در کشور را دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان از بین ۲۱ استان تولید کننده کشت بهاره چغندرقند، به لحاظ سطح، رتبه ۹ و به لحاظ تولید رتبه ۸ در کشور را کسب کرده است.

خراسان شمالی رتبه 8 تولید چغندر قند را در کشور را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی با بیان اینکه از سطح یکهزار و ۷۰۰ هکتار از کشتزارهای استان در سال جاری،  ۷۵ هزار و ۳۴۴ تن چغندرقند تولید شد اظهار داشت: عملکرد تولید این محصول در واحد سطح  ۴۵ تن در هر هکتار است.

وی به میزان  تولید شکر از محصول چغندرقند در این استان اشاره کرد و گفت: امسال، ۱۱ هزار تن شکر از محصول چغندرقند در استان تولید شد که این میزان ۴۷ درصد شکر مصرفی استان است.

یوسفی میزان شکر مصرفی استان خراسان شمالی را با توجه به جمعیت۸۶۳ هزار نفری، ۲۳ هزار و ۳۰۳ تن دانست و اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۳۰۳  تن شکر مورد نیاز استان نیز از سایر منابع از جمله فراوری شکر خام به دست می آید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: میزان تولید شکر کشور در سال ۹۸، یک میلیون تن بوده است که این استان یک درصد شکر مصرفی کشور را تولید می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش قیمت تضمینی چغندرقند بهاره در سال زراعی جاری خبر داد و افزود:  قیمت هرکیلوگرم چغندرقند تحویلی از چهار هزار و ۳۶۰ ریال به پنج هزار و ۵۲۰ هزار ریال افزایش یافته است.

وی پیش بینی کرد که سطح زیر کشت چغندرقند در سال زراعی جاری با توجه به افزایش قیمت خرید تصمینی و همچنین کاهش قیمت گوجه فرنگی افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید