Iranian Agriculture News Agency

کریمی نژاد خبر داد:

برگزاری نخستین نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی مدیریت شده و دارای گواهی شده در اهواز

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به تلاش‌های فراوان کشاورزان در مدیریت مزارع و تولید محصولات گواهی شده در استان گفت: اولین نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی مدیریت شده و دارای گواهی همزمان با اولین روز دهه مبارک فجر از 12 بهمن به مدت 4 روز در اهواز برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی مدیریت شده و دارای گواهی شده در اهواز

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، ژاله کریمی‌نژاد رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف استقرار سلامت در جامعه و در راستای تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین به منظور ساماندهی بازار محصولات گواهی شده طی همکاری‌های مشترک چندین ماهه با شهرداری، از 12 بهمن ماه به مدت 4 روز در اهواز آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: این نمایشگاه ویژه عرضه محصولاتی است که به صورت مدیریت شده در مزارع استان تولید شده و یا از اداره استاندارد، برند محصولات گواهی شده را اخذ کرده‌اند.

کریمی‌نژاد در ادامه ضمن اشاره به تلاش کشاورزان در جهت تولید این محصولات گفت: کشاورزان با سخت‌کوشی، صرف هزینه، خرید انواع مواد جایگزین سموم شامل انواع تله‌ها، مواد بیولوژیک، ابزارها و مواد غیر شیمیایی به تولید این محصولات دست یافته‌اند که با توجه به این تلاش‌ها تولید محصولاتی از این دست می‌تواند در راستای سامانه‌های هستی و قوانین طبیعت باشد چرا که کشاورزان برای مبارزه با آفات در این مزارع از حشرات مفید استفاده کرده و به شکلی الگویی که از طبیعت می‌گیرند را در مزارع استفاده می‌کنند.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه از دهه 80 با مدیریت مزارع استان، امکان تولید محصولاتی که میزان باقی‌مانده مواد شیمیایی، انواع فلزات سنگین و بقایای انواع سموم در آنها در حد استانداردهای کشور ایران اسلامی باشد فراهم شد، بنابراین نیاز به بازارسازی برای عرضه این نوع محصولات از سوی کشاورزان احساس شد که در این راستا با تلاش و همکاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای نخستین بار این امکان برای کشاورزان سخت‌کوش استان فراهم شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به شعار «غذای ما داروی ماست» می‌توانیم محصولات کشاورزی را که در سبد غذایی روزانه استفاده می‌شود از نوعی انتخاب کنیم که در حیطه استاندارد و به صورت گواهی و مدیریت شده باشند تا سلامت تک تک افراد جامعه تامین و تضمین شود.

کریمی‌نژاد در خاتمه از همه شهروندان برای حضور پرشور در این نمایشگاه دعوت به عمل آورد و افزود: منتظر حضور سبز مردم فهیم در این نمایشگاه هستیم.

لازم به یادآوری است، اولین نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی مدیریت شده و دارای گواهی از 12 تا 15 بهمن ماه از ساعت 14 تا 22 در کیانپارس، جاده ساحلی، جنب کتابخانه مرکزی، پذیرای حضور گرم شهروندان عزیز خواهد بود.   

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید