Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

پایداری کشاورزی با توسعه صنایع تبدیلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، تکنولوژی مختلف بهینه سازی و با بهره وری بالا در این حوزه آورده شده است و به منظور پایدار ماندن کشاورزی باید این صنایع روز به روز گسترش پیدا کند.

پایداری کشاورزی با توسعه صنایع تبدیلی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته(ifood) تصریح کرد: استان فارس رتبه دوم صنایع تبدیلی تکمیلی کشور را دارد که صاحبان این صنایع مجوزها را از سازمان صنعت معدن تجارت و سازمان جهاد کشاورزی گرفتند.

به گفته وی، 756 واحد تولیدی با جذب ماده خام حدود چهار میلیون و 600 هزار تن در استان فارس فعالیت می کند که البته با واحدهایی که از سازمان صمت مجوز گرفتند ظرفیت بیش از هشت میلیون تن جذب ماده خام در این استان وجود دارد.

قاسمی با بیان اینکه فارس یک استان کشاورزی است، ابراز کرد: این استان با رتبه اول تولید محصولات باغبانی و تولید بیش از 15 درصد محصولات باغبانی کشور، رتبه دوم تولید محصولات زراعی و رتبه چهارم تولید محصولات دامی دارد که به موازات این ظرفیت باید صنایع تبدیلی تکمیلی نیز وجود داشته باشد تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را در استان خلق کنیم و به رونق اقتصادی استان و پایداری کشاورزی کمک کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: این نمایشگاه ظرفیتی است که می تواند به همه افرادی که به دنبال فرصت های سرمایه گذاری هستند کمک کند تا با تجهیزات و آخرین تکنولوژی این حوزه آشنا شوند و از این ظرفیت ها مطلع شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشور ما در حال حاضر انواع صنایع مورد نیاز در کشاورزی وجود دارد، افزود: در این نمایشگاه نیز آخرین تکنولوژی های روز دنیا وجود دارد و بازدیدکنندگان می توانند از شرکت کنندگان مشورت بگیرند و با ذهن شفاف تری در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

قاسمی با بیان اینکه بهترین تسهیلات به حوزه صنایع تبدیلی تکمیلی تخصیص داده شده است، گفت: اعتقاد داریم این حوزه علاوه بر ارزش افزوده ای که ایجاد می کنند، به جلوگیری از ضایعات و ماندگاری محصولات کشاورزی، رونق اقتصادی و اشتغال زایی کمک می کند.

دومین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته  (ifood)از هشتم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی فارس در شهرستان شیراز آغاز به کار کرد و به مدت چهار روز از ساعت 16 الی 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

در این نمایشگاه بیش از 80 شرکت حضور دارند که 42 شرکت در بخش غذایی و 38 شرکت در زمینه ماشین آلات محصولات خود را عرضه می کنند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید