Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

بدون علم امکان بهبود کشاورزی وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کشاورزی علم است و باید به صورت علمی با آن برخورد کرد چرا که بدون دانش امکان بهبود کشاورزی وجود ندارد.

بدون علم امکان بهبود کشاورزی وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدمهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در نشست بررسی آفات و بیماری‌های نوظهور به‌ویژه زوال مرکبات در استان فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه ما به کشاورزی نگاه اقتصادی است از این رو کشاورزی به عنوان یک شغل، منبع درآمد و یک مرکز تولیدی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گفته وی، در دو سال اخیر تغییرات اقلیمی از جمله بارندگی‌های مناسب و کاهش دما، باعث کاهش عارضه زوال مرکبات شده است.

قاسمی تصریح کرد: کمپلکسی از عوامل مختلف در ایجاد عارضه زوال مرکبات نقش دارند از این رو تیمی از متخصصین به منظور رفع این مهم اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سایز و مساحت بهینه اقتصادی باغ بسیار مهم است خاطر نشان کرد: بستر مناسب کاشت، عمق کاشت، آزمون خاک، انتخاب رقم و نهال، تراکم، تغذیه، هرس، روش آبیاری و ... در پیشگیری از این عارضه مهم موثر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن تشکر از رئیس و اعضاء کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به دلیل برگزاری نشست بررسی آفات و بیماری های نوظهور، یادآور شد: تعداد زیادی از کشاورزان پیشرو باید در این نشست حضور داشته باشند و مشارکت کنند.

در این نشست که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، تعدادی از مدیران ستادی، مشاور عالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز و تعدادی اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، محققین و باغداران مرکبات برگزار شد آخرین روش های  بستر ساز ی، کاشت، داشت، آفات و بیماری های مرکبات در دنیا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در پایان  مطالبی در خصوص برگزاری چند همایش با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان فارس، اطاق بازرگانی شیراز و دانشگاه شیراز  موضوعات تولید نهال و ذینفعان، بهره وری آّب، الگوی کشت، توسعه گلخانه ها و مباحث اقتصادی و طرح جامع کاهش ضایعات، کینوا و ارتقاء سلامت محصولات بحث و گفتگو شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید