Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی:

سیلاب ۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: میزان خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی استان در سال زراعی جاری ۳۳ میلیارد تومان برآورد شده‌ است.

سیلاب ۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رسول جلیلی در جلسه کارگروه قرار گاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده آذربایجان‌غربی افزود: در فروردین سالجاری خسارت‌هایی به واسطه سیل در ۱۰ شهرستان جنوبی استان بر واحدهای زراعی و دامی و باغی وارد شد که میزان برآورد نهایی خسارت ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

جلیلی اضافه کرد: اعتباری توسط دولت برای بازسازی و جبران بخشی از خسارت سیل‌زده‌های استان اختصاص یافت که شامل اعتبارات عمرانی به میزان چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود و هم‌اکنون پروژه‌های مربوطه در این زمینه تهیه شده است. 

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز در این زمینه هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و لیست متقاضیان به بانک‌ها ارسال شده، گفت: اعتبارات بلاعوض نیز هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شده بود که ۵۰ درصد آن تاکنون تخصیص یافته‌است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت:در سال زراعی گذشته حدود ۶۰۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه اعم از سیل،سرمازدگی،طوفان، تگرگ، آتش سوزی و غیره خسارت وارد شد.

مرادی افزود: در جهت جبران خسارت وارد شده به بخش کشاورزی در اثر سیل فروردین ۹۸ ،علاوه بر پرداخت مبلغ خسارت از طریق بیمه، دولت مبلغ ۱۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در قالب پرداخت بلا عوض ،تسهیلات ارزان قیمت و اعتبارات عمرانی به استان اختصاص داد .

وی اضافه کرد: در جهت هزینه کرد اعتبارات فوق ، بعد از وقوع سیل در فروردین ۹۸ کارگروه شهرستان‌ها تشکیل شد که وظیفه آن رسیدگی به وضعیت بهره‌برداران خسارت دیده و جمع بندی میزان خسارت وارده به بخش های مختلف کشاورزی  بود.

مرادی خاطر نشان کرد: کار گروه شهرستانی بعد از بر آورد میزان خسارت و شناسایی بهره برداران خسارت دیده کلیه فرم های مورد نیاز و مدارک لازم را از خسارت دیدگان دریافت و اطلاعات در سامانه سجاد ثبت شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: تاکنون کلیه خسارت دیدگان جهت دریافت تسهیلات ارزان قیمت به بانک های عامل معرفی شده اند و در خصوص پرداخت کمک بلاعوض نیز تاکنون مبلغ یک میلیارد و سیصد و پانزده میلیون تومان پرداخت شده است و مابقی نیز در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه جهت بازسازی زیر ساخت های بخش کشاورزی مبلغ ۴میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است ،گفت : اطلاعات زیر ساخت ها در سامانه سجاد وارد شده و جهت مبادله موافقتنامه به سازمان مدیریت و بر نامه ریزی ارسال شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید