Iranian Agriculture News Agency

۱۵تن انواع فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف شهر تهران معدوم شد

رییس اداره دامپزشکی شهر تهران گفت: در بازرسی های کارشناسان واحدنظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره از واحدهای عرضه و رستورانهای تحت نظارت بیش از ۱۵ تن انواع فرآورده های خام دامی به مراکز تبدیل ضایعات مجاز ارسال و معدوم شد.

 ۱۵تن انواع فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف شهر تهران معدوم شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، محمدیان با اعلام این خبر افزود : در بازرسی های صورت گرفته توسط کارشناسان واحدنظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره از واحدهای عرضه و رستورانهای تحت نظارت بیش از ۱۵ تن انواع فرآورده های خام دامی به دلیل عدم رعایت ماده ٣ ایین نامه إجرائی نظارت بهداشتی دامپزشکی ضبط و پس از طَی مراحل قانونی و براساس نتایج ازمایشگاهی و با دستورقضایی و هماهنگی حراست اداره به مراکز تبدیل ضایعات مجاز ارسال و معدوم شد.

محمدیان با اشاره به اینکه این محموله شامل انواع  فرآورده ها از قبیل مرغ منجمد و سنگدان فاسد،چرخکرده ، ماهی منجمد وانواع گوشت قرمز  بودند، این نکته را یادآورشد که بالا بودن بارمیکروبی و نداشتن شرایط ارگانولپتیکی از مهمترین دلائل حذف این فراورده ها بوده است.

وی در پایان با ابراز تاسف از اینگونه معدوم سازی ها افزود ؛ این محصولات  تولیدی سرمایه های ملی میباشد و برای به ثمر رسیدن آنها مقدار قابل توجهی وقت وهزینه صرف شده که به دلیل سهل انگاری و منفعت طلبی بعضی افرادسود جو و یا بدون دانش فنی  این حرفه به کالایی مضر سلامت جامعه تبدیل میشود که باهمت و تیزهوشی پرسنل خدوم اداره دامپزشکی تهران از چرخه مصرف انسانی خارج می شوند.

محمدیان راه ارتباطی دامپزشکی شهرتهران را جهت رسیدگی سریع به شکایات مردمی شماره تلفنهای 02166591005 عنوان کرد  و از شهروندان پایتخت در خواست کرد هر گونه فعالیت مشکوک و غیر بهداشتی راجهت رسیدگی سریع  اطلاع رسانی نمایند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید