Iranian Agriculture News Agency

معروفان خبر داد:

وفور همه نهاده‌های مورد نیاز صنعت دام و طیور کشور

خرید تضمینی گوشت گوساله تازه با قیمت پایه هر کیلو ٢٧ هزار تومان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از وفور همه نهاده های دامی مورد نیاز صنعت دام و طیور خبر داد و گفت: نیازی به واردات در گوشت قرمز و سفید نداریم.

وفور همه نهاده‌های مورد نیاز صنعت دام و طیور کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، حسن عباسی معروفان در حاشیه بازدید از تخلیه و بارگیری نهاده های دامی در بندر امام خمینی (ره)، در جمع خبرنگاران گفت: همه نهاده های دامی مورد نیاز صنعت دام و طیور از جمله ذرت، کنجاله و جو در حد وفور تامین شده و توزیع آن در سراسر کشور در حال انجام است و به مرغداران و دامداران این نوید را می دهیم که حداقل تا ٦ ماه آینده هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی درباره مقاصد وارداتی نهاده های دامی، تصریح کرد: ترجیح ما واردات از کشورهایی است که صادرکننده عمده این محصولات هستند، زیرا در کنار بحث اقتصادی، موضوع کیفیت و سلامت نیز مهم است.

معروفان با بیان اینکه ما به موضوع سلامت توجه ویژه‌ای داریم، افزود: این واردات از کشورهای آسیای میانه، روسیه ،کشورهای اروپایی، خاور دور و آمریکای جنوبی مانند برزیل انجام می شود.

خرید مازاد مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تولید دام و مرغ بیش از نیاز  است، افزود: در حال حاضر قیمت مرغ در برخی نقاط کشور پایین‌تر از نرخ مصوب آن است و مازاد مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می شود.

تامین گوشت و مرغ شب عید و ماه رمضان

معروفان با اشاره به اینکه در تامین گوشت و مرغ شب عید و ماه مبارک رمضان مشکلی وجود ندارد، افزود: قیمت گوشت و مرغ حداقل تا بعد از ماه مبارک رمضان در همین حدود فعلی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای تنظیم بازار و تامین نیاز شب عید مردم، ایجاد نمایشگاه های بهاره در استان‌ها پیش بینی شده است، گفت: کالاهای اساسی، علاوه بر عرضه در نمایشگاه‌ها، در فروشگاه های زنجیره‌ای نیز با نرخ مصوب عرضه می شود.

معروفان با بیان اینکه در کل کشور حدود ١٨میلیون تن کالا برای دام و طیور نیاز داریم، افزود: از این میزان، بیش از ٦ تا ٧ میلیون تن در داخل تولید می شود و بین ١١ تا ١٢ میلیون تن نیز وارداتی است.

خرید تضمینی گوشت گوساله

وی با اعلام اینکه خرید تضمینی گوشت گوساله از روز گذشته (٧بهمن ماه) مصوب و إبلاغ شده و گوشت گوساله تازه با قیمت پایه هر کیلو ٢٧ هزار تومان از تولیدکنندگان داخلی خریداری خواهد شد، افزود: این اقدام سبب می شود تا قیمت تولید گوشت قرمز، برای تولیدکنندگان آن صرفه اقتصادی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با تاکید بر این که این خرید تضمینی به صورت گوشت استحصالی خواهد بود و خرید دام زنده انجام نخواهیم داد، تصریح کرد: ما به ازای هر کیلوگرم گوشت گوساله زنده ٢٧ هزار تومان پرداخت می کنیم؛ اگر قیمت در بازار آزاد بالاتر بود، دامدار می تواند دام خود را عرضه کند و اما در صورت پایین‌تر بودن قیمت، آن را خریداری می کنیم.

ممنوعیت ثبت سفارش در گوشت قرمز به زودی ابلاغ می‌شود

معروفان ادامه داد: در حال حاضر، ثبت سفارش گوشت مرغ انجام نمی شود و برای گوشت گوساله نیز درخواست جلوگیری ثبت سفارش داده ایم و تا اطلاع ثانوی نیاز به واردات در گوشت قرمز و سفید نداریم که انشالله به زودی إبلاغ آن انجام می شود ضمن آن که در حال حاضر ثبت سفارش در گوشت قرمز به حداقل رسیده است 

وی درباره افزایش نرخ ذرت دامی در بازار گفت: تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای واردات ذرت بین ٣٥ تا ٤٠ روز به تاخیر افتاد اما از هفته گذشته تخصیص ارز شروع شده است.

معروفان با اشاره به این که قیمت ذرت دامی در بازار از ١٦٠٠تا ١٦٥٠ تومان نیز گذشته بود، گفت: دیروز قیمت  نرخ این کالا به حدود ١٤٠٠ تا ١٤١٠ تومان رسیده است ضمن اینکه در بنادر نرخ ذرت و جو ١٣٥٠ تومان است.

وی با اشاره به وفور کالای پروتئینی در بازار، تصریح کرد: در حال حاضر به اندازه کافی و حتی مازاد بر نیاز، گوشت قرمز از واردات و تولید داخل در بازار وجود دارد.

معروفان درباره ظرفیت بندر امام خمینی (ره) گفت: بندر امام خمینی (ره) یکی از بندرهای فعال برای کالاهای فله ای است و همچنین در سایر بنادر ظرفیت ٤ میلیون تنی ظرفیت انباری مانند این بندر وجود ندارد.

وی درباره اخرین وضعیت ذرت‌های الوده نیز گفت: سلامتی تک تک ٨٥ میلیون نفر جمعیت کشور برای ما مهم است و از آن محموله حتی یک کیلو نیز وارد کشور نشده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید