Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مطرح کرد:

کسب رتبه اول کشوری در جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی

استان اردبیل یکی از ده استان برتر کشوری در اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار محسوب می شود که در همین ده ردیف نیز جایگاه 6 کشوری را داراست.

کسب رتبه اول کشوری در جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، خلیل نیکشاد که درجلسه  شورای هماهنگی این سازمان سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: بخش کشاورزی استان در زمینه مکانیزاسیون بسیار موفق و کارآمد عمل کرده است به گونه ای که بیش از 180درصد جذب اعتبار در این خصوص صورت گرفته و این بخش توانسته است با جذب اعتبار 87 میلیارد تومانی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: استان اردبیل یکی از ده استان برتر کشوری درا جرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار محسوب می شود که در همین ده ردیف نیز جایگاه 6 کشوری را داراست که امید واریم با سعی و اهتمام وافری که دست اندرکاران بخش آب و خاک دارند بتوانیم بازهم این جایگاه را به رتبه های برتر کشوری ارتقاء دهیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص وضعیت ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی نیز افزود: در سالجاری این سازمان تعهد ایجاد اشتغال برای تعداد 500 نفر را برعهده داشت که تاکنون از به  میزان تعداد 420 نفر اشتغال و کار آفرینی به وظایف خود عمل کرده و قطعا تا پایان سالجاری نیز بیش از تعهد خود ایجاد اشتغال خواهد کرد .

نیکشاد در خصوص وضعیت بیمه بخش دام و زراعت نیز افزود: استان اردبیل جزو استانهای موفق در زمینه بیمه محصولات زراعی و دامی است به گونه ای که رتبه سه کشوری را در این خصوص به خود اختصاص داده است کارگزاران بیمه بیش از 163 میلیارد تومان بیلان عملکرد بیمه را از ابتدای سالجاری تا کنون در پرونده کاری خود دارند .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها تاکید کرد : نهایت سعی وا هتمام خود را در اطلاع رسانی شفاف و توانمند از فعالیت ها از طریق صدا و سیما و خبرگزاریهابکارگیرند تا مردم عزیز استان در جریان بیشترفت ها و توانمندی های این بخش در زمینه ایجاد تولید و اشتغال قرار گیرند و در کلیات با روابط عمومی سازمان همکاریهای تنگاتنگی را داشته باشند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی درادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر و اجرای برنامه های با شکوه آن گفت : در طول ایام الله دهه مبارکه فجر 43 پروژه عمرانی و زیر بنایی و تولیدی با صرف اعتبار نزدیک به 60 میلیارد تومان و با اشتغالزایی 800 نفر به بهره برداری خواهد رسید که امید وارم تمامی مدیران بویژه در سطوح شهرستانی در این زمینه برنامه ریزی های دقیقی را انجام دهند .

وی همچنین به تمامی دستگاهها و مدیریت  های اجرایی دستور داد آمادگی کامل برای مبارزه با ملخ را که در طی دو ماه آینده در مناطق شمالی استان به صورت کلونی مشاهده خواهند شد داشته باشند و میزان خسارت این آفت را به حداقل برسانند .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید