Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب خبر داد:

بهره برداری ازطرح 3700 هکتاری آبیاری تحت فشار شاخه شمالی دشت میناب در دهه فجر

در دهه مبارک فجر طرح های 3 هزار و 700 هکتاری آبیاری نوین شاخه شمالی دشت میناب و 8 هزار هکتاری تجهیز و نوسازی باغات و حذف درختان غیر مثمر و فرسوده با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

بهره برداری ازطرح 3700 هکتاری آبیاری تحت فشار شاخه شمالی دشت میناب در دهه فجر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان،  مدیر جهادکشاورزی میناب در این نشست، طرح ۱۲ هزار هکتاری احیاء دشت میناب را از شاخص ترین پروژه های مجموعه جهادکشاورزی استان معرفی کردو گفت: ۳هزار و 700 هکتار از اراضی دشت مرکزی میناب به سیستم نوین آبیاری مجهز شده که ۸۵ درصد بهره‌وری آب را به دنبال دارد که طی روزهای آتی توسط مسئولان ارشد کشوری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

عباس مویدی افزود: یکی دیگر از طرح های ملی وزارت جهاد کشاورزی، اجرای طرح 8 هزار هکتاری تجهیز و نوسازی باغات و حذف درختان غیر مثمر و فرسوده میناب است که در دهه مبارک فجر کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.

وی اظهار کرد: طرح 12 هزار هکتاری احیای دشت میناب به سه شاخه شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود که شامل اجرای پروژه های تسطیح نسبی، تجهیز و نوسازی اراضی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز در این جلسه بر اهمیت این دو طرح تاکید کرد و گفت: طرح احیای دشت میناب از جنبه های مختلف دارای اهمیت ویژه ای می باشد که طرح 8000 هکتاری آن نیز برای کلیه دستگاه های دولتی مورد تاکید است.

عادل شهرزاد افزود: باید در خصوص تامین نهال طرح 8 هزار هکتاری اصلاح و نوسازی باغات نیز بررسی های لازم صورت گیرد.

مهدی ترابی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به تامین نهال برای طرح گفت: ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی میناب با توجه به سوابق تحقیقاتی که دارد یکی از پیشروهای استان در زمینه تحقیقات می باشد.

مسعود گرگیج مدیر باغبانی سازمان نیز در این نشست با بیان اینکه از ظرفیت استانی و بر اساس شرایط منطقه از سطح 150 نهالستان کشور، نهال مرغوب و با کیفیت برای کاشت در این طرح مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: بهترین انبه خاورمیانه در میناب کشت می شود که رتبه اول کشوری را در زمینه برداشت داشته و باید از این ظرفیت استفاده شود.

لاله بشیرزاده مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز در این نشست بر همکاری این مدیریت با همراهی تشکل ها در خصوص هرچه بهتر اجرا شدن طرح تجهیز و نوسازی باغات و حذف درختان غیر مثمر و فرسوده در شهرستان میناب تاکید کرد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز گفت: یک تیم کارشناسی قوی برای این طرح لازم است تا بتوانیم این پروژه را هرچه سریعتر تکمیل نمائیم.

ایمان پژمایه، افزود: در خصوص اجرای طرح سرشاخه شمالی تاکنون رضایت غالب کشاورزان منطقه را شاهد بوده ایم.

اسحق زارع رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی میناب نیز با بیان اینکه می توانیم در خصوص آموزش و تحقیقات در کنار عوامل اجرایی این طرح عظیم باشیم افزود: همانگونه که بحث های فنی در اجرای این طرح جای کار دارد باید بحث های اجتماعی طرح نیز مورد اهمیت قرار گیرد.

وی، خاطرنشان کرد: در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی میناب بر روی ارقام نخل، انبه، لیمو و کُنار سازگار با منطقه تحقیقات لازم صورت گرفته و آماده همکاری با عوامل اجرای طرح 8 هزار هکتاری تجهیز و نوسازی باغات و حذف درختان غیر مثمر و فرسوده این شهرستان هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید