Iranian Agriculture News Agency

رشد 470 درصدی پلاک‌گذاری ماشین آلات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

قائم مقام معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: از اول سالجاری تعداد 8251 دستگاه تراکتور وکمباین در استان پلاک گذاری شده است.

رشد 470 درصدی پلاک‌گذاری ماشین آلات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  محسن قهرمان نژاد در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سالجاری13 هزار و 749 پرونده برای پلاک گذاری در استان تشکیل شده است گفت: تعداد تراکتورهای قابل پلاک گذاری در استان 34 هزار و 405 دستگاه می باشد که تاکنون 20 هزار و 219 تراکتور در حدود 59 درصد تراکتورهای موجود در استان آذربایجان شرقی پلاک گذاری شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال97 تعداد 3053 دستگاه تراکتور مستعمل پلاک گذاری گردیده بود گفت: در طی10 ماهه اول سالجاری این رقم به 11هزار و 304 دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل470 درصد رشد نشان می دهد.

قائم مقام معاونت بهبود تولیدات گیاهی و رئیس اداره امور فن آوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در این زمینه شهرستان مراغه با 1620 دستگاه ، شهرستان تبریز با 1525 دستگاه و شهرستان بستان آباد با 1100 دستگاه نسبت به سایر شهرستان ها پیشرو هستند.

وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی در ماه‌ های اخیر در راستای تسهیل گری به دنبال آن بوده است گازوئیل مورد نیاز کشاورزان از طریق کارت سوخت تأمین شود افزود: ماشین آلات کشاورزی پلاک گذاری شده می‌توانند کارت سوخت نیز داشته باشند.

 قهرمان نژاد با بیان اینکه شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی یکی از ضروریات خدمت رسانی مطلوب در عرصه مکانیزاسیون محسوب می شود افزود:  به این طریق براحتی می توان برای سوخت رسانی به ماشین آلات کشاورزی برنامه ریزی کرد .

وی با بیان اینکه مالکین و صاحبان ماشین‌ های کشاورزی بدون پلاک باید تا پایان فروردین‌ ماه 99 نسبت به انجام پلاک‌گذاری اقدام کنند، ادامه داد: براساس دستورالعمل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مقرر است که در سال آینده سوخت بخش ماشین‌های کشاورزی صرفاً از طریق کارت سوخت توزیع شود.

 قهرمان نژاد افزود: در گذشته شرایط سنی برای وسیله نقلیه وجود داشت، اما درحال حاضر این محدودیت برداشته شده است و تمامی مالکین تراکتور‌ها و کمباین‌های استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نسبت به پلاک‌گذاری اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید